کد خبر: 373160
|
۱۳۹۸/۱۰/۰۷ ۱۵:۴۱:۱۵
| |

کلانتری، معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست خبر داد:

افزایش 50درصدی جرائم تخلفات شکار و صید از امروز

کیومرث کلانتری، معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست کشور گفت: افزایش 50درصدی جرائم تخلفات شکار و صید از امروز اجرایی شد.

افزایش 50درصدی جرائم تخلفات شکار و صید از امروز
کد خبر: 373160
|
۱۳۹۸/۱۰/۰۷ ۱۵:۴۱:۱۵

اعتمادآنلاین| کیومرث کلانتری، معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست کشور گفت: از مجموع مناطق تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست، 25منطقه مهم جهت حفاظت از تنوع زیستی در منطقه زاگرس قرار دارند.

وی گفت: با توجه به اینکه کشور دارای تنوع آب و هوایی، اکوسیستمی و تنوع زیستی بالایی برخوردار است ولی در مجموع کشوری شکننده و آسیب پذیر است که باید برای حفاظت از ذخایر ژنتیک و تنوع زیستی، نسبت به برقراری تعادل بین حفاظت و بهره برداری با هماهنگی سایر دستگاه های مربوطه و مردم اقدام کنیم.

کلانتری با اشاره به اینکه ایران از نظر آب و جنگل فقیر است بیان کرد: 25درصد مساحت کشور باید از جنگل پوشیده باشد اما در حال حاضر به طور خوش بینانه حدود 5/7درصد مساحت کشور دارای جنگل است.

وی سیاست اصلی سازمان حفاظت محیط زیست را توسعه حفاظت از مناطق با مشارکت جوامع محلی و مردم برشمرد و گفت: توسعه قرق های اختصاصی توسط بخش خصوصی، سیاستی مؤثر در حفاظت از تنوع زیستی است.

کلانتری افزود: در کشور آفریقای جنوبی 35درصد کل عرصه های این کشور تحت مدیریت و حفاظت حاکمیت قرار دارد، این در حالی است تنها 5درصد از آن را دولت و 30درصد ماباقی تحت حفاظت بخش خصوصی است.

وی استان ایلام را از نظر محیط زیست طبیعی، بسیار با اهمیت دانست و خاطر نشان کرد: جهت توسعه استان و کاهش خسارت به توع زیستی، باید با اهداف توسعه تا حد امکان، همکاری و همراهی شود.

کلانتری تصریح کرد: افزایش 50درصدی جرائم تخلفات شکار و صید از امروز اجرایی شد.

بازدید از پاسگاه در حال ساخت محیط بانی در منطقه حفاظت شده کولگ و بازدید از سایت تکثیر و احیاء گوزن زرد ایرانی در منطقه حفاظت شده مانشت و قلارنگ از جمله برنامه های سفر یک روزه معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی به ایلام بود.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها