کیومرث کلانتری، معاون سازمان محیط‌ زیست:

افزایش 50 درصدی جرائم تخلفات شکار و صید از امروز اجرایی شد

معاون محیط‌ زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط‌ زیست کشور گفت: افزایش 50درصدی جرائم تخلفات شکار و صید از امروز اجرایی شده است.

افزایش 50 درصدی جرائم تخلفات شکار و صید از امروز اجرایی شد
کد خبر: 373204
|
۱۳۹۸/۱۰/۰۷ ۱۹:۰۳:۱۵

اعتمادآنلاین| کیومرث کلانتری، معاون سازمان محیط‌زیست روز شنبه در ایلام بیان کرد: از مجموع مناطق تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست، 25 منطقه مهم جهت حفاظت از تنوع زیستی در منطقه زاگرس قرار دارند.

وی گفت: با توجه به اینکه کشور دارای تنوع آب و هوایی، اکوسیستمی و تنوع زیستی بالایی برخوردار است ولی در مجموع کشوری شکننده و آسیب پذیر است که باید برای حفاظت از ذخایر ژنتیک و تنوع زیستی، نسبت به برقراری تعادل بین حفاظت و بهره برداری با هماهنگی سایر دستگاه‌های مربوطه و مردم اقدام نماییم.

کلانتری در ادامه با اشاره به اینکه ایران از نظر آب و جنگل فقیر است بیان کرد: 25 درصد مساحت کشور باید از جنگل پوشیده باشد اما در حال حاضر به طور خوش بینانه حدود 7.5 درصد مساحت کشور دارای جنگل است.

وی سیاست اصلی سازمان حفاظت محیط زیست را توسعه حفاظت از مناطق با مشارکت جوامع محلی و مردم برشمرد و یادآور شد: توسعه قرق های اختصاصی توسط بخش خصوصی، سیاستی مؤثر در حفاظت از تنوع زیستی است.

کلانتری افزود: در کشور آفریقای جنوبی 35 درصد کل عرصه‌های این کشور تحت مدیریت و حفاظت حاکمیت قرار دارد، این در حالی است تنها 5 درصد از آن را دولت و 30 درصد ماباقی تحت حفاظت بخش خصوصی است.

وی استان ایلام را از نظر محیط زیست طبیعی، بسیار با اهمیت دانست و خاطر نشان کرد: جهت توسعه استان و کاهش خسارت به توع زیستی، باید با اهداف توسعه تا حد امکان، همکاری و همراهی شود.

کلانتری تصریح کرد: افزایش 50 درصدی جرائم تخلفات شکار و صید از امروز اجرایی شد.

بازدید از پاسگاه در حال ساخت محیط بانی در منطقه حفاظت شده کولگ و بازدید از سایت تکثیر و احیاء گوزن زرد ایرانی در منطقه حفاظت شده مانشت و قلارنگ از جمله برنامه‌های سفر یک روزه معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی به ایلام بود.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها