کد خبر: 373665
|
۱۳۹۸/۱۰/۰۹ ۱۵:۴۰:۴۲
| |

الاخبار: «روسیه» موشک‌های قدیمی برای ارتش لبنان فرستاده است

یک روزنامه لبنانی اعلام کرد، وزارت دفاع لبنان بر اساس قراردادی که با یک شرکت تسلیحاتی قرار بسته بوده، قرار بوده است موشک‌های ساخت سال 2017 دریافت کند اما موشک‌های تحویل داده‌شده مربوط به دهه هشتاد میلادی است.

الاخبار: «روسیه» موشک‌های قدیمی برای ارتش لبنان فرستاده است
کد خبر: 373665
|
۱۳۹۸/۱۰/۰۹ ۱۵:۴۰:۴۲

اعتمادآنلاین| روزنامه «الاخبار» در گزارشی به تشریح اتفاقی درباره موشک‌های تاریخ گذشته در وزارت دفاع این کشور پرداخت.

الاخبار نوشت، در سال 2017 وزارت دفاع بنا به پیشنهاد فرماندهی ارتش، قراردادی با شرکتی که در روسیه و صربستان کار می‌کرد، بست تا بر اساس آن دو هزار موشک گراد با برد 20 کیلومتر و با بهای سه میلیون و 300 هزار دلار خریداری کند.

در ادامه این گزارش آمده، از جمله شروط قرداد مذکور این بود موشک‌های مذکور ساخت سال 2017 باشد و در روسیه تحویل گرفته شود. در ماه آگوست گذشته ارتش لبنان چهار افسر را برای بررسی موشک‌ها به صربستان فرستاد. همه چیز عادی بود جز تغییر مکان تحویل موشک‌ها از روسیه به صربستان به دلایل نامشخص.

الاخبار ادامه داد: چند هفته پیش این موشک‌ها به بیروت رسید اما یک افسر مسؤول با موضوع مشکوکی روبه‌رو شد و اعلام کرد، موشک‌ها بیش از یک بار لعاب‌کاری شده‌ و نشانه‌هایی بر روی آن است که گمان می‌رود این موشک‌ها در سال 1982 ساخته شده باشد نه 2017.

این موضوع به اطلاع «الیاس بوصعب» وزیر دفاع لبنان رسید و وی دستور انجام تحقیقات در این باره را داده است. پس از گذشت چند هفته منابع آگاه به روزنامه الاخبار گفتند، فرماندهی ارتش لبنان تصمیم گفته این موشک‌ها را پس بدهد و موشک‌های تاریخ گذشته مذکور خطرناک هستند.

این روزنامه لبنانی در ادامه چندین سوال طرف‌های مربوطه به این موضوع را مطرح کرده است؛ اینکه چرا مکان تحویل موشک‌ها از روسیه به صربستان تغییر داده شده؟ دوم اینکه چرا ارتش لبنان با دریافت «هدیه» نظامی روسیه مخالفت می‌کند و این در حالی است که روسیه از سال 2008 تا کنون حاضر بوده موشک‌هایی از این نوع و حتی پیشرفته‌تر به صورت مجانی به لبنان بدهد.

بر اساس این گزارش، سوال سوم آن است که چرا درخواست برای موشک‌های گرادی بوده که برد آن تنها به بیست کیلومتر می‌رسد؛ در حالی که ارتش می‌توانسته تقاضای موشک‌هایی از این نوع با برد چهل کیلومتر داشته باشد؟ آیا این نتیجه تعهد ارتش لبنان به آمریکاست که برخوداری از موشک بالای بیست کیلومتر را بنا به درخواست اسرائیل برای ارتش لبنان ممنوع کرده است؟

در همین زمینه، ماه گذشته دولت آمریکا پس از چند ماه تاخیر، بالاخره کمک نظامی 100 میلیون دلاری به لبنان را آزاد کرد

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها