کد خبر: 373943
|
۱۳۹۸/۱۰/۲۱ ۱۲:۰۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

عجیب‌ترین گل‌های جهان کدام‌اند؟/ گل زنبور خندان و گل مرغابی در حال پرواز از عجیب‌ترین گل‌های جهان‌اند

گل‌های زیبا و گوناگونی در سراسر دنیا وجود دارد؛ اما گل‌هایی هستند که ظاهری بسیار عجیب دارند. گل‌های زنبور خندان، مرد برهنه، مرغابی در حال پرواز، لب‌های آتشین و بانوی رقصان عجیب‌ترین گل‌های جهان محسوب می‌شوند.

عجیب‌ترین گل‌های جهان کدام‌اند؟/ گل زنبور خندان و گل مرغابی در حال پرواز از عجیب‌ترین گل‌های جهان‌اند
کد خبر: 373943
|
۱۳۹۸/۱۰/۲۱ ۱۲:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| مژده اصغرزاده - شاید در باغچه خود گل‌های رز و یاس و نسترن داشته باشید و چندین گل را بشناسید؛ اما گل‌های عجیب و زیبایی در سراسر جهان هستند که تاکنون ندیده‌اید. بیشتر این گل‌های عجیب از نوع ارکیده هستند. اعتمادآنلاین، به نقل از Earth&world، به بررسی عجیب‌ترین گل‌های جهان می‌پردازد:

1- گل زنبور خندان (Lauphing Bumblebee)

گل

این گل عجیب شبیه یک زنبورعسل ماده است. وقتی زنبورهای عسل نر این گل را می‌بینند، فکر می‌کنند زنبورعسل ماده است و به سمت آن می‌آیند. هنگامی که روی این گل می‌نشینند، گرده‌ها به بدن‌شان می‌چسبد و عمل لقاح رخ می‌دهد. اسم علمی این گل Ophrys bombyliflora است که بیشتر در آسیا و آفریقا می‌روید.

2- گل مرد برهنه (Naked man)

گل

این گل در ارتفاعات مدیترانه می‌روید. اندازه این گل در برخی موارد به 50 سانتی‌متر نیز می‌رسد. گل مرد برهنه معمولاً به رنگ صورتی یا بنفش است و به صورت خوشه‌ای می‌روید. اسم علمی این گل Orchis italic و از خانواده گل ارکیده است. این گل بیشتر در کشورهایی نظیر اردن، ترکیه، ایتالیا، پرتغال، اسپانیا، یونان و چند کشور دیگر رشد می‌کند.

3- گل مرغابی در حال پرواز (Flying Duck)

گل

اسم این گل از آنجا آمده که بسیار شبیه مرغابی‌ در حال پرواز است. این گل عجیب در استرالیا می‌روید و طول گلبرگ‌هایش حدود 1.5 تا 2.5 سانتی‌متر است. اروپایی‌ها یکی از اولین نمونه‌های این گل را در سال 1803 در شهر سیدنی یافتند.

4- گل لب‌های آتشین (Hot Lips)

گل

این گل شبیه لب‌های قرمز است و بیشتر در آمریکای جنوبی و مرکزی می‌روید. نام علمی این گل Psychortia Elata است و یکی از عجیب‌ترین گل‌های جهان به شمار می‌رود. رنگ قرمز این گل باعث جذب پروانه‌ها و انواع حشرات دیگر می‌شود.

5- گل بانوی رقصان (Dancing lady)

گل

این گل که نوعی ارکیده محسوب می‌شود در آمریکای جنوبی و مکزیک می‌روید. فصل شکوفه زدن این گل بین پاییز و زمستان است و رنگ‌های مختلفی چون زرد، قهوه‌ای و در بعضی موارد قرمز، صورتی یا بنفش دارد. اولاف سوآرتز (Olaf Swartz) گیاه‌شناس سوئدی این گل را در سال 1800 به طور رسمی ثبت کرد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها