رئیس فدراسیون شطرنج: حجازی‌پور جایی در شطرنج ایران ندارد

بازیکن تیم فوتبال پرسپولیس ضمن ابراز امیدواری برای آقای قلی علی علیپور، می‌گوید تیمش می‌تواند به برای چهارمین بار پیاپی قهرمانی برسد.

رئیس فدراسیون شطرنج: حجازی‌پور جایی در شطرنج ایران ندارد
کد خبر: 374527
|
۱۳۹۸/۱۰/۱۳ ۱۲:۱۲:۳۰

اعتمادآنلاین| میترا حجازی پور شطرنج باز ایرانی که در مسابقات قهرمانی شطرنج جهان و با پرچم ایران ، بدون رعایت حجاب اسلامی شرکت کرده بود واکنش های زیای را همراه داشت.

مهرداد پهلوان زاده رئیس فدراسیون شطرنج ایران در گفتگو با ایسنا، در واکنش به حضور میترا حجازی پور که بدون حجاب در مسابقات جهانی شرکت کرده بود گفت: حجازی پور به مدت یک سال از زیر پرچم ایران خارج شده و مدت زیادی است که در مسابقات داخلی و انتخابی تیم ملی شرکت نکرده است.

او افزود: حجازی پور بدون مجوز فدراسیون شطرنج ایران به این مسابقات رفته و به رقابت پرداخت. این مسابقات آزاد بوده و حتی فدراسیون ایران بارها به فیده (فدراسیون جهانی شطرنج) تاکید کرده بود که این شطرنج باز نباید با پرچم ایران در این رقابت هاشرکت کند.

او در پاسخ به اینکه چرا فیده نظر ایران را ترتیب اثر نداد؟ پاسخ داد: به دلیل تعطیلات کریسمس فیده نتوانست نام این شطرنج باز را از پرچم ایران حدف کند.

پهلوان زاده تاکید کرد: حجازی پور جایی در تیم ملی و شطرنج ایران ندارد.

پهلوان زاده در پاسخ به اینکه حجازی پور از همان مسابقه اول بدون حجاب بوده یا فقط در مسابقات برق آسا دست به چنین کاری زد؟ گفت: من در آن مسابقه نبودم و اطلاعی ندارم.

پهلوان زاده بابیان اینکه به فیده اطلاع داده بودیم که از ایران فقط دونفر در این مسابقات شرکت می کنند، گفت: هر کس شرایط شرکت را داشت می توانست به صورت آزاد شرکت کند و حجازی پور با پرچم ایران شرکت کرد.

او گفت: با توجه اطلاع ایران به فدراسیون جهانی در باره بازی نکردن حجازی پور با پرچم ایران به نظر می رسد که فیده تخلف کرده چرا که به گفته ما توجهی نشد و تعطیلات کریسمس باعث شد که کارمندان فیده پیام ایران را نادیده بگیرند و حجازی پور از جدول خارج نشود.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها