علی نجفی خوشرودی، عضو کمیسیون امنیت ملی، در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:

نقش سردار سلیمانی در تامین صلح و امنیت در منطقه و مبارزه با تروریسم منحصربه‌فرد بود/ شاید استفاده سردار سلیمانی از پرواز عادی به‌ ظاهر عجیب باشد/ فقدان سردار سلیمانی خلاء بسیار مهمی است

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: سپهبد شهید سلیمانی به لحاظ ویژگی‌های شخصیتی یک شخصیت معتدل، جامع و اخلاقی بودند و به دلیل نقش و جایگاهی که ایشان در تامین و تحکیم صلح و امنیت در منطقه و در مبارزه با تروریسم داشتند منحصربه‌فرد بودند.

نقش سردار سلیمانی در تامین صلح و امنیت در منطقه و مبارزه با تروریسم منحصربه‌فرد بود/ شاید استفاده سردار سلیمانی از پرواز عادی به‌ ظاهر عجیب باشد/ فقدان سردار سلیمانی خلاء بسیار مهمی است
کد خبر: 375441
|
۱۳۹۸/۱۰/۱۷ ۱۳:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| علی نجفی خوشرودی، نماینده بابل و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگار اعتمادآنلاین ، با اشاره به بررسی ترور حاج‌قاسم سلیمانی در کمیسیون متبوعش گفت: روز جمعه در کمیسیون امنیت ملی جلسه فوق‌العاده‌ای با حضور نمایندگان دستگاه‌های ذی‌ربط داشتیم و بررسی مقدماتی‌ای راجع به ابعاد مختلف حادثه ترور شهید سردار سلیمانی انجام دادیم. اما قرار شد بررسی‌های تکمیلی صورت دهیم و کمیسیون با حضور نمایندگان ارگان‌های مربوطه بررسی‌های بیشتری انجام دهد.

او ادامه داد: ملاحظاتی راجع به چگونگی سفر شهید سپهبد سلیمانی و ترددهای ایشان در سطح منطقه به لحاظ تکنیکی مورد توجه دستگاه‌های مربوطه در داخل کشور بوده و آنها سعی کرده‌اند بیشترین تدابیر و پیش‌بینی‌های لازم را اتخاذ کنند. اما با توجه به اخباری که منتشر شده برخی از خدمه پرواز را احضار کرده‌اند. همچنین کادر امنیتی در فرودگاه بغداد هم احضار شده‌اند. امیدواریم نتیجه این بررسی‌ها به روشن‌تر شدن ابعاد ترور فاجعه‌بار کمک کند.

شاید استفاده سردار سلیمانی از پرواز عادی به‌ ظاهر عجیب باشد

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با اشاره به استفاده سردار سلیمانی از پرواز عادی مسافربری تاکید کرد: قطعاً تمامی ابعاد سفر ایشان دیده‌ شده و فرض بر این است که کسانی که دست‌اندرکار امنیت و حفاظت از شخصیت‌های برجسته هستند تمامی ابعاد را لحاظ کرده‌اند. شاید استفاده ایشان از پرواز عادی به‌ ظاهر عجیب باشد. البته من کارشناس این مسائل نیستم، اما نمی‌توانم به‌ سادگی قبول کنم که بدون برنامه و بدون طراحی و بدون پیش‌بینی روشی انتخاب شود. حتماً انتخاب این روش همراه با ملاحظات دیگری بوده که این ملاحظات به‌ زعم تصمیم‌گیران می‌توانست امنیت بیشتر و حفاظت بیشتری را تامین کند.

نجفی خوشرودی در خصوص تاثیر فقدان ایشان بر مقاومت گفت: سپهبد شهید سلیمانی از 2 جنبه برجسته بوده است. ایشان به لحاظ ویژگی‌های شخصیتی یک شخصیت معتدل، جامع و اخلاقی بودند و به دلیل نقش و جایگاهی که ایشان در تامین و تحکیم صلح و امنیت در منطقه و در مبارزه با تروریسم داشتند منحصربه‌فرد بودند.

فقدان سردار سلیمانی خلاء بسیار مهمی است

او ادامه داد: اگر فعالیت سردار سلیمانی و همکاران‌شان و در مجموع راهبردهای جمهوری اسلامی نبود، داعش و تروریسم بخش زیادی از منطقه و شاید جهان را اشغال می‌کرد. بنابراین فقدان ایشان خلاء بسیار مهمی است. البته راهبرد مبارزه با تروریسم ایران تغییر نخواهد کرد و ما در این مسیر مصمم هستیم. همچنان که در پیام رهبری تاکید شده بود کار با همان برنامه و راهبرد دنبال خواهد شد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها