کد خبر: 375667
|
۱۳۹۸/۱۰/۱۶ ۱۸:۳۲:۱۱
| |

آمریکا، روسیه و چین را به ممانعت از محکومیت اعتراضات بغداد متهم کرد

نماینده آمریکا در سازمان ملل با صدور بیانیه‌ای روسیه و چین را متهم کرده است که از صدور بیانیه شورای امنیت سازمان ملل متحد در محکومیت اعتراضات عراقی‌ها در برابر سفارت آمریکا در بغداد جلوگیری کرده‌اند.

آمریکا، روسیه و چین را به ممانعت از محکومیت اعتراضات بغداد متهم کرد
کد خبر: 375667
|
۱۳۹۸/۱۰/۱۶ ۱۸:۳۲:۱۱

اعتمادآنلاین| ‌ نمایندگی آمریکا در سازمان ملل متحد روز دوشنبه روسیه و چین را به ممانعت از صدور بیانیه شورای امنیت در محکومیت اعتراضات در برابر سفارت آمریکا در بغداد متهم کرده است.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، در بیانیه آمریکا، اعتراضات هفته گذشته در برابر سفارت آمریکا در بغداد یک «حمله» توصیف و عنوان شده است که مسکو و پکن اجازه نداده‌اند شورای امنیت با صدور بیانیه‌ای بر لزوم حراست از اماکن دیپلماتیک، تأکید کند.

واشنگتن مدعی شده است که دلیل «سکوت» سازمان ملل در قبال حوادث هفته گذشته در بغداد، مخالفت روسیه و چین با صدور بیانیه است. بیانیه‌های شورای امنیت سازمان ملل باید به اتفاق آرا تأیید شود.

اعتراضات هفته گذشته در برابر سفارت آمریکا پس از آن آغاز شد که ارتش آمریکا در اقدامی غیرقانونی و با نقض حاکمیت عراق، چند مقر «الحشد الشعبی» را هدف حمله قرار داد. در آن حملات نزدیک به 30 نفر شهید و ده‌ها تن دیگر زخمی شدند.

آمریکا چند روز بعد هم خودروهای حامل سردار «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و «ابومهدی المهندس» معاون الحشد الشعبی را هدف قرار داد. در پی این تحولات، پارلمان عراق طرحی را تصویب کرده که از دولت می‌خواهد به حضور نیروهای آمریکایی در عراق پایان دهد.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها