علی بیگدلی، کارشناس مسائل بین‌المللی، در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:

عملیات انتقام سخت موجب رضایت جامعه شد/ صحبت‌های ظریف نشان می‌دهد ایران راضی شده است

کارشناس مسائل بین‌المللی با توجه به اظهارنظر توییتری محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران بعد از عملیات «انتقام سخت» نظامی ایران عنوان کرد: در بیانیه‌ای که آقای ظریف وزیر امور خارجه منتشر کرده، اعلام شده که دنبال این قضیه را دیگر نگیرید.

عملیات انتقام سخت موجب رضایت جامعه شد/ صحبت‌های ظریف نشان می‌دهد ایران راضی شده است
کد خبر: 376062
|
۱۳۹۸/۱۰/۱۹ ۱۰:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| علی بیگدلی، کارشناس مسائل بین‌المللی، در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین، درباره عملیات انتقام سخت ایران با بیان اینکه هنوز همه اضلاع و زوایای اخبار مشخص نیست، گفت: به نظر من با این اقدام جامعه آرامش بیشتری گرفت. با حجم، سطح و میزان آن زیاد کار نداریم، اما همین اندازه که ایران به یک انتظار از قبل اعلام‌شده دست پیدا کرد و حس انتقام‌جویی ارضا شده، این رضایت جامعه را جلب کرده و جامعه به سمت یک آرامش پیش می‌رود.

این کارشناس مسائل بین‌المللی با تاکید بر اینکه هنوز مشخص نیست کم و کیف ماجرا چه چیزی بوده عنوان کرد: اما من به عنوان یک ایرانی معتقدم این قضیه به هر شکل و صورتی بوده، که آنچنان هم با آن کار نداریم، کمی جامعه را آرام کرده است.

او تاکید کرد: این اتفاق به خواسته جامعه پاسخ مثبت داده و جامعه می‌تواند تعادل خود را حفظ کند و به این پاسخ دهد که آنچه ما از دولت و بخش نظامی خود انتظار داشتیم تحقق پیدا کرده است.

بیگدلی با اشاره به عدم موضع‌گیری طرف آمریکایی گفت: هنوز از آن طرف قضیه مطلع نیستیم، اما آنچه اهمیت دارد این است که چگونه این قضیه اتفاق افتاده؛ یعنی رأساً از طرف ایران بوده یا اینکه بسترهایی مهیا شده تا این کار صورت گیرد و به موضوع خاتمه داده شود.

این کارشناس مسائل بین‌المللی با توجه به اظهارنظر توییتری محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران، بعد از عملیات «انتقام سخت» نظامی ایران گفت: در بیانیه‌ای که آقای ظریف وزیر امور خارجه منتشر کرده، اعلام شده که دنبال این قضیه را دیگر نگیرید.

او با تاکید بر بیانیه ظریف توضیح داد: معلوم است که ایران از کاری که انجام داده راضی شده و از سازمان ملل هم خواسته به دنبال ادامه این داستان نباشد. اما همان‌طور که گفتم اضلاع این ماجرا آنچنان مشخص نیست.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها