فریدون مجلسی، کارشناس مسائل بین‌المللی، در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:

سال‌ها قوانین بین‌المللی در منطقه نقض شده است/ نقطه اوج تنش زمانی است که پای تل‌آویو به میان آید/ اقدام ایران پیام به آمریکاست که دیگر پایگاه‌ها و مراکز را هم می‌توانیم هدف قرار دهیم

مجلسی درباره پیام حمله موشکی ایران به پایگاه عین‌الاسد آمریکا در عراق گفت: این حمله به آمریکا پیام می‌دهد که ما توانایی شلیک موشک را داریم و پایگاه شما را زدیم. در نتیجه پایگاه‌ها و مراکز دیگری را هم که بیشتر برای شما اهمیت دارد می‌توانیم بزنیم.

سال‌ها قوانین بین‌المللی در منطقه نقض شده است/ نقطه اوج تنش زمانی است که پای تل‌آویو به میان آید/ اقدام ایران پیام به آمریکاست که دیگر پایگاه‌ها و مراکز را هم می‌توانیم هدف قرار دهیم
کد خبر: 376125
|
۱۳۹۸/۱۰/۲۱ ۰۸:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| فریدون مجلسی، کارشناس مسائل بین‌المللی، در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین درباره ابعاد بین‌المللی «انتقام سخت» از طرف ایران و حمله موشکی به پایگاه عین‌الاسد آمریکا در عراق گفت: قوانین بین‌المللی در منطقه سال‌هاست نقض شده و عملاً هر کس زور بیشتری دارد قانون را پیش می‌برد.

او با اشاره به اقدام آمریکا در ترور شهید سپهبد سلیمانی تاکید کرد: از کشتن فرمانده معتبر سپاه ایران بالاتر، آن هم در یک کشور ثالث، آن هم در یک شرایط کاملاً گنگ که به استقبال او آمده بودند که دیگر غیرعادی‌تر نیست. ایران هم با عراق روابطی دارد و وقتی می‌گویند ما به آنها اطلاع داده‌ایم حتمااطلاع داده‌ااست.

این کارشناس مسائل بین‌الملل ادامه داد: مساله‌ اصلی کنش و واکنش‌هایی است که می‌تواند ایران را وارد یک جنگ فرسایشی طولانی ‌کند و لازم است مردم فداکاری کنند تا ببینند نتیجه جنگ چه خواهد شد.

مجلسی همچنین درباره پیام حمله موشکی ایران به پایگاه عین‌الاسد آمریکا در عراق گفت: این حمله به آمریکا پیام می‌دهد که ما توانایی شلیک موشک را داریم و پایگاه شما را زدیم. در نتیجه پایگاه‌ها و مراکز دیگری را هم که بیشتر برای شما اهمیت دارد می‌توانیم بزنیم.

این کارشناس مسائل بین‌الملل درباره احتمال بالا گرفتن تنش در منطقه گفت: در مذاکرات درست است که نشانه‌هایی وجود داشت، اما اصولاً بیش از هر چیزی انتقام‌خواهی و پاسخ و جهاد دیده می‌شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها