کد خبر: 376134
|
۱۳۹۸/۱۰/۱۹ ۱۴:۰۰:۰۰
| |

پیرمحمد ملازهی، کارشناس مسائل بین‌الملل، در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:

حمله به پایگاه عین‌الاسد لازم بود/ اروپایی‌ها می‌توانند در قالب منجی وارد گود شوند

پیرمحمد ملازهی گفت‌: در شرایطی که وضعیت روزبه‌روز بدتر می‌شود کشورهای اروپایی می‌توانند در قالب منجی وارد گود شوند و از وقوع جنگی همه‌گیر جلوگیری کنند.

حمله به پایگاه عین‌الاسد لازم بود/ اروپایی‌ها می‌توانند در قالب منجی وارد گود شوند
کد خبر: 376134
|
۱۳۹۸/۱۰/۱۹ ۱۴:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| پیرمحمد ملازهی، کارشناس مسائل بین‌الملل، در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین اظهار داشت: ترور سردار سلیمانی از جانب آمریکا به قدری ناجوانمردانه بود که واکنش زودهنگام لازم داشت . به همین دلیل باید گفت حمله سپاه به پایگاه نظامی این کشور به جز این، راه دیگری را پیش روی خودش نمی‌دید. چون سکوت و انفعال در قبال ترور چهره‌‌ی تاثیرگذاری مثل قاسم سلیمانی وجهه نظام را در افکار عمومی زیر سوال می‌برد.

این کارشناس مسائل بین‌الملل در ادامه سخنانش گفت: اینکه این فضا چطور تداوم خواهد یافت و آیا آمریکایی‌ها به تهاجم نظامی ایران واکنش نشان خواهند داد یا نه، مساله مجهولی است که برای جواب باید منتظر روزهای آتی باشیم. البته اگر بخواهیم از زاویه دونالد ترامپ نگاه کنیم، باید بگوییم او خیلی غیرقابل پیش‌بینی است. اما می‌توان گفت او هر کاری که انجام بدهد ریشه در نوع حضورش در انتخابات 2020 دارد.

کشورهای اروپایی می‌توانند در قالب منجی وارد گود شوند

او تصریح کرد: در شرایطی که وضعیت روزبه‌روز بدتر می‌شود کشورهای اروپایی می‌توانند در قالب منجی وارد گود شوند و از وقوع جنگی همه‌گیر جلوگیری کنند. در واقع رویارویی نظامی ایران و آمریکا پدیده‌ای خواهد بود که کل خاورمیانه و کشورهای روسیه، چین و ژاپن را هم تحت‌ تاثیر خود قرار می‌دهد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها