عیسی ساوه شمشکی، رییس انجمن پارااسکی اعلام کرد:

اعلام آمادگی 2 تیم خارجی برای حضور در رقابت‌های بین‌المللی پارااسکی

رییس انجمن پارااسکی از اعلام آمادگی دو تیم روسیه و پرتغال برای شرکت در مسابقات بین‌المللی اسکی به مناسبت دهه مبارک فجر خبر داد.

اعلام آمادگی 2 تیم خارجی برای حضور در رقابت‌های بین‌المللی پارااسکی
کد خبر: 376232
|
۱۳۹۸/۱۰/۱۹ ۰۸:۰۴:۳۵

اعتمادآنلاین| عیسی ساوه شمشکی، رییس انجمن پارااسکی ، گفت: مسابقات بین‌المللی پارااسکی به مناسبت دهه مبارک فجر در سه رشته آلپاین، اسنوبرد و صحرانوردی از 26 بهمن در پیست اسکی دیزین و آبعلی برگزار می‌شود و تا 13 اسفند نیز ادامه خواهد داشت. برای شرکت در این مسابقات تاکنون 2 تیم روسیه و پرتغال اعلام آمادگی کرده‌اند و احتمال حضور دو تیم آذربایجان و ارمنستان نیز وجود دارد.

وی گفت: این مسابقات چون زیر نظر کمیته بین‌المللی پارالمپیک برگزار می‌شود فرصت مناسبی برای ورزشکاران است تا رنکینگ خود را افزایش دهند و خود را برای مسابقات کسب سهمیه پارالمپیک زمستانی آماده کنند.

رییس انجمن پارااسکی خاطرنشان کرد: در این مسابقات 12 ورزشکار زن و مرد در رشته آلپاین، 8 ورزشکار در اسنوبرد و 7 اسکی‌باز در صحرانوردی حضور خواهند داشت که در پایان برترینها به تیم ملی دعوت می‌شوند.

ساوه شمشکی پیرامون این پرسش که آیا این مسابقات از جوایز نقدی نیز برخوردار است، افزود: این مسابقات چون با هدف شناسایی برترین اسکی‌بازان و افزایش رنکینگ آنها برای شرکت در مسابقات کسب سهمیه پارالمپیک زمستانی است، اهمیت بالایی دارد و در پایان به برترینها تنها حکم و مدال داده خواهد شد.

وی در پایان اظهار کرد: تلاش ما بر این است که در پارالمپیک زمستانی تعداد اسکی بازان خود را از یک ورزشکار به چند ورزشکار افزایش دهیم. در نتیجه هدف‌گذاری بر این است که از ابتدای سال 2020 تا پایان 2021 با حضور در رویدادهای بین‌المللی مختلف علاوه بر افزایش رنکینگ ورزشکاران خود شرایط بهتری برای افزایش سهمیه‌های خود داشته باشیم.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها