کد خبر: 376353
|
۱۳۹۸/۱۰/۱۹ ۱۴:۵۲:۳۲
| |

محمود میرلوحی، عضو شورای شهر تهران:

هر شهروند در فضای مجازی یک رسانه است/ فضای مجازی در مسیر بلوغ، خودش را پالایش می‌کند

میرلوحی، عضو شورای شهر تهران عنوان کرد: «فضای مجازی در حال طی طریق یک مسیر رشد و بلوغ است و نکته مهم اینکه که خودش، حواشی، خار‌ها و مشکلاتش را پالایش و اصلاح می‌کند. در واقع برای رشد ناگزیر از انجام این کار است.»

هر شهروند در فضای مجازی یک رسانه است/ فضای مجازی در مسیر بلوغ، خودش را پالایش می‌کند
کد خبر: 376353
|
۱۳۹۸/۱۰/۱۹ ۱۴:۵۲:۳۲

اعتمادآنلاین| محمود میرلوحی، عضو شورای شهر تهران درباره نقش تک به تم شهروندان در فضای مجازی عنوان کرد: «در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی یک اتفاق بزرگ رخ داد که هر کسی به آن توجه نکرده است. در شرایطی که پیش از این شبکه‌های اجتماعی، رسانه‌های رسمی وظیفه اطلاع‌رسانی و تولید محتوای اخبار در حوزه‌های مختلف را بر عهده داشتند، با ظهور و حضور فضای مجازی این نفرمول تغییر کرد. یعنی ابتدا شبکه‌های مجازی در کنار رسانه‌های رسمی به تولید اخبار پرداختند. بعد از مدتی، گوی سبقت از دست برخی رسانه‌ها هم ربوده شد و قدرت به دست فضای مجازی افتاد.»

او ادامه داد: «به دنبال این اتفاق، حالا شاهد آن هستیم که فضای مجازی اجازه داد که هر شهروند، یک رسانه شود و این مسئله، واقعه بزرگی است.»

میرلوحی معتقد است شبکه‌های اجتماعی مشکلاتی هم دارد که باید اجازه داد، خودش را اصلاح کند: «البته که در این مسیر مشکلاتی هم رخ داد، اما طبیعی است. فضای مجازی در حال طی طریق یک مسیر رشد و بلوغ است و نکته مهم اینکه که خودش، حواشی، خار‌ها و مشکلاتش را پالایش و اصلاح می‌کند. در واقع برای رشد ناگزیر از انجام این کار است.»

این عضو شورای شهر عنوان کرد: «ما در شبکه‌های اجتماعی شاهد این هستیم که نخبگان زیادی در جامعه ما وجود دارند. آن‌ها در زمینه‌های مختلف توانمند هستند و مسئولان نباید این سرمایه‌های ارزشمند اجتماعی را از دست دهند. اگر تمامی ما، خط سیر حرکت خود را بر روی ریل خدمت‌رسانی قرار دهیم، فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی هم از همین مسیر عبور می‌کنند و دیگر مشکلات و نگرانی‌هایی همیشگی در زمینه فضای مجازی وجود نخواهد داشت.»

میرلوحی در پایان با اشاره به ضعف‌های موجود در ساختار‌ها و قوانین خاطرنشان کرد: «حقوق شهروندی یکی از مواردی است که باید توسط مسئولین بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد. به ویژه در شرایطی که شبکه‌های اجتماعی هم قوت گرفته و رشد کرده‌اند. متاسفانه رویکرد قوانین و ساختار‌ها و روش اجرای ما در بسیاری از موارد مشکل دارد. این موارد نیازمند اصلاح هستند. تنها در صورت اصلاح این موارد است که شهروندان می‌توانند به حقوق خود برسند.»

منبع: پارسینه

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها