جاستین ترودو: به دنبال عدالت و پاسخگویی خواهیم بود

نخست‌وزیر کانادا در مراسم یادبود جانباختگان سانحه سقوط هواپیمای اوکراینی در دانشگاه «آلبرتا» بر عزم خود جهت پیگیری روند اجرای عدالت تأکید کرد.

جاستین ترودو: به دنبال عدالت و پاسخگویی خواهیم بود
کد خبر: 377143
|
۱۳۹۸/۱۰/۲۳ ۰۷:۲۲:۰۰

اعتمادآنلاین| نخست‌وزیر کانادا در مراسم یادبود جان‌باختگان حادثه سقوط هواپیمای خطوط مسافربری اوکراین گفت او برای آنچه رخ داده، «به دنبال عدالت و پاسخگویی خواهد بود».

جاستین ترودو در جمع افرادی که در مراسم یادبود این جان باختگان در دانشگاه آلبرتا شرکت کرده بودند، گفت: «شما ممکن است به طرز تحمل ناپذیری احساس تنهایی کنید، اما شما تنها نیستید. تمام کشور شما در کنار شماست، امشب، فردا و تمام سالهای آینده».

نخست وزیر کانادا در ادامه گفت: «این رویداد غم انگیز هرگز نباید اتفاق می‌افتاد، و می‌خواهم مطمئن شوم که شما در این دوران فوق العاده سخت از حمایت کامل من برخوردارید… شما به ما برای پیگیری روند عدالت و پاسخگویی جهت و هدف دادید».

جاستین ترودو همچنین در واکنش به بیانیه ایران در اعلام خطای انسانی به عنوان عامل سقوط هواپیمای خطوط مسافربری اوکراین مدعی شد: «ایران پذیرفت که سقوط هواپیمای پرواز شماره 752 اوکراین از جانب نیروهای مسلح این کشور انجام شده است. اکنون تمرکز ما بر مقولاتی چون بستن پرونده، مسئولیت‌پذیری، شفاف‌سازی و عدالت برای خانواده قربانیان است. این یک فاجعه ملی است و کانادایی‌ها با هم عزاداری می‌کنند».

او همچنین از همکاری با شرکای کانادا برای انجام تحقیقات دقیق و کامل خبر داد.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها