کد خبر: 377247
|
۱۳۹۸/۱۰/۲۳ ۱۵:۳۹:۳۴
| |

لندن: با اوکراین و کانادا درخصوص سقوط هواپیمای اوکراینی همکاری می‌کنیم

سخنگوی دفتر نخست‌وزیری انگلیس گفت: لندن با کانادا و اوکراین برای انجام تحقیقات درباره سقوط هواپیمای اوکراینی در ایران و کمک به بازماندگان حادثه همکاری خواهد کرد.

لندن: با اوکراین و کانادا درخصوص سقوط هواپیمای اوکراینی همکاری می‌کنیم
کد خبر: 377247
|
۱۳۹۸/۱۰/۲۳ ۱۵:۳۹:۳۴

اعتمادآنلاین| سخنگوی دفتر نخست وزیری انگلیس امروز (دوشنبه) با اشاره به هدف قرار گرفتن غیرعمد هواپیمای اوکراینی در ایران گفت: ما با کانادا و اوکراین و دیگر شرکای بین‌المللی برای انجام تحقیقات کامل و شفاف و کمک به بازماندگان، ازجمله در مسئله غرامت همکاری خواهیم کرد.

او در ادامه با اعلام خبر فراخواندن سفیر جمهوری اسلامی در لندن گفت: این اقدام(بازداشت چند دقیقه ای سفیر لندن در تهران) غیرقابل قبول و خلاف کنوانسیون وین است و باید مورد بررسی قرار گیرد.

این مقام انگلیسی همچنین گفت: ما سفیر ایران را فراخواندیم تا مخالفت شدید خود را نسبت به این مسئله ابلاغ کنیم و اطمینان یابیم که چنین اتفاقی دوباره رخ نخواهد داد.

رابرت مک ایر، سفیر انگلیس در تهران بعد از ظهر روز 22 دی 1398 به دلیل رفتار نامتعارف و حضور در تجمعات غیرقانونی توسط دستیار وزیر امور خارجه و مدیرکل اروپا به وزارت امور خارجه احضار و مراتب اعتراض رسمی جمهوری اسلامی به وی و دولت انگلیس ابلاغ شد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها