رقابت تنگاتنگ در صدر جدول فروش سینمای ایران در هفته ملتهب سینما

جدول فروش فیلم‌های در حال اکران هفته‌ها است در صدر بدون تغییر مانده است.

رقابت تنگاتنگ در صدر جدول فروش سینمای ایران در هفته ملتهب سینما
کد خبر: 378153
|
۱۳۹۸/۱۰/۲۷ ۱۳:۴۶:۰۰

اعتمادآنلاین| «مطرب»، «زیر نظر»، «جهان با من برقص» و دیگر فیلم‌های در حال اکران این روزهای سینمای ایران در هفته‌هایی که گذشت اوضاع چندان خوبی را در گیشه تجربه نکردند.

چند روز تعطیلی سینماها از یک سو و رویدادهای چند وقت اخیر که اجازه تبلیغات مناسب را از صاحبان فیلم‌ها گرفته بود از دلایلی است که فروش فیلم‌های روی پرده را کاهش داده است. این کاهش اما تغییری در صدر جدول فروش ایجاد نکرده.

جایی که «مطرب» ده هفته است آن را در اختیار دارد و اکران کمدی‌های دیگر هم نتوانسته لطمه‌ای به این جایگاه وارد کند.

رقابت تنگاتنگ صدر جدولی‌ها حوالی یک میلیارد تومان

سینما

نمایش پرویز پرستویی در قامت یک مطرب به نظر می‌رسد آنقدر جذاب است که «مطرب» را حالا به یکی از پرفروش‌ترین‌های سینمای ایران تبدیل کرده است. ده هفته اکران و رقم کلی فروش 33/5میلیارد تومان و بیش از 2میلیون و 872هزار مخاطب آخرین ساخته مصطفی کیایی را به پرفروش‌ترین فیلم سال تبدیل کرده است. «مطرب» در هفته‌ای که گذشت هم بیش از یک میلیارد و 157میلیون تومان فروش را روانه گیشه‌ها کرد.

دومین فیلم پرفروش هفته گذشته «زیر نظر» به کارگردانی مجید صالحی بود که زوج رضا عطاران و امیر جعفری را به عنوان بازیگران اصلی در اختیار دارد و رقابتی نزدیک با فیلم اول «مطرب» و فیلم سوم «جهان با من برقص» دارد. «زیر نظر» در هفته‌ای که گذشت حدود یک میلیارد و 100میلیون تومان فروش داشت.

«جهان با من برقص» سومین فیلم جدول فروش سینماهای کشور است. اولین تجربه کارگردانی سروش صحت در سینما با بازیگران مطرحی مثل علی مصفا، پژمان جمشیدی، هانیه توسلی، جواد عزتی و ... فیلمی که یک مهمانی که برگزاری آن بهانه‌ای خاص و متفاوت دارد را روایت می‌کند.

میانه جدول آهسته و پیوسته!

ال

«چشم و گوش بسته» و «جان‌دار» دو فیلم بعدی جدول فروش هستند. یک کمدی و یک درام. امین حیایی و بهرام افشاری زوج فیلم «چشم و گوش بسته» حالا در مجموع و پس از ده هفته اکران بیش از 10/5میلیارد تومان فروش داشته‌اند و در هفته‌ای که گذشت هم بیش از 450میلیون تومان در گیشه سینماهای کشور کسب کردند.

درام پرستاره «جان‌دار» هم مانند هفته‌های گذشته در جایگاه پنجم جدول فروش قرار گرفت و فروشی معادل بیش از 265میلیون تومان را تجربه کرد. فیلمی با دو کارگردان جوان و با بازی جواد عزتی، حامد بهداد، باران کوثری، فاطمه معتمدآریا و ....

تاثیر فضای جامعه بر فروش سینماها


در هفته‌های گذشته دو هفته استثنایی در فضای سیاسی و اجتماعی کشور طی شد. هفته اول با به شهادت رسیدن سردار حاج قاسم سلیمانی همراه شد و تعطیلی سه روزه سینماها به مناسبت ایام سوگواری و هفته دوم هم با ماجرای سقوط هواپیما و اتفاقات متعاقب آن همراه شد.

براین اساس در هفته میان سیزدهم تا بیستم دی ماه فروش سینماها با افت زیادی همراه بود که مقداری از آن در هفته گذشته یعنی هفته میان روزهای بیستم تا بیست و هفتم دی جبران شد. هر چند باز هم نتوانست به رقم معمول خود برسد.

در هفته گذشته بیش از 406هزار نفر به سینما رفتند که از این میان 172هزار نفر آنها تهرانی‌ها بودند. کل رقم فروش سینماها 4میلیارد و 532میلیون و 689هزار تومان بود که 2میلیارد و 348میلیون و 499هزار تومان آن از سینماهای تهران برداشت شد.

سینما

منبع: خبرآنلاین

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها