سه رمان تازه به خانواده «رمان نوجوان امروز» پیوست

سه اثر تازه از مجموعه طرح رمان نوجوان امروز از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان روانه بازار کتاب شد.

سه رمان تازه به خانواده «رمان نوجوان امروز» پیوست
کد خبر: 378193
|
۱۳۹۸/۱۰/۲۷ ۱۵:۴۵:۲۳

اعتمادآنلاین| کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان سه رمان تازه برای نوجوانان را در قالب مجموعه رمان‌های طرح «رمان نوجوان امروز» با عنوان سایبانی برای زمین، روح عزیز و عکس یادگاری بگیریم روانه بازار کتاب کرد.

رمان «سایبانی برای زمین» را حمید نوایی لواسانی تألیف کرده است. نوایی لواسانی به‌عنوان کارشناس و منتقد ادبیات کودک و نوجوان فعالیت‌هایی انجام داده و از بدو تأسیس انجمن نویسندگان کودک و نوجوان عضو این گروه بوده است.

داستان این رمان با محوریت یک نوجوان و باغ پدربزرگش شکل می‌گیرد و داستان‌هایی که او برای کشف راز پدربزرگش در زمان حضور در این باغ و در نهایت تغییر کاربری این باغ خلق می‌کند.

رمان «روح عزیز» را مینو کریم‌زاده تألیف کرده است.

کریم‌زاده اهل شهرکرد چهارمحال بختیاری است و از سال 1364 در کانون پرورش فکری کودکان مشغول به کار بوده است.

او پیش از این نیز رمان‌های «نگاهی رو به دریا»، «بلیت آخر»، «اندوه شیرین»، «وقتی یلدا نبود» و «قلب‌های نارنجی» و «پیش از بستن چمدان» را نیز در این طرح منتشر کرده است

داستان این رمان با ماجرای بستری شدن مادر نوجوان قهرمان داستان در بیمارستان شروع می‌شود و در ادامه برقراری ارتباط ذهنی میان این نوجوان و مادرش است که داستان را پیش می‌برد.

رمان عکس یادگاری بگیریم را محمدرضا یوسفی نویسنده نام‌آشنای کودک و نوجوان تألیف کرده است.

این رمان از زبان دختری به نام لیلا روایت می‌شود که سابق بر این در کانون اصلاح و تربیت حضور داشته است و حالا خبرنگار شده است و به دنبال ماجرای کشته شدن یکی از مادریارهای کانون اصلاح و تربیت کشته می‌شود و مشکوک شدن همه به بچه‌های کانون مشکوک‌اند. پایش به این ماجرا باز می‌شود.

هر سه این رمان‌ها برای مخاطب بالای 15 سال منتشر شده است.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها