حسینعلی امیری، معاون پارلمانی رییس‌جمهوری:

طوری عمل کنیم که سرمایه اجتماعی نظام ارتقا یابد

معاون پارلمانی رییس‌جمهوری، در شرایط کنونی، اتحاد و انسجام را یک ضرورت غیرقابل اجتناب دانست و گفت: هر شخصیت و نهاد سیاسی باید به شکلی عمل کنند که سرمایه اجتماعی نظام ارتقا یابد و انسجام و اتحاد در بالاترین حد قرار گیرد.

طوری عمل کنیم که سرمایه اجتماعی نظام ارتقا یابد
کد خبر: 378976
|
۱۳۹۸/۱۱/۰۱ ۰۹:۰۹:۱۶

اعتمادآنلاین| حسینعلی امیری، معاون پارلمانی رییس‌جمهوری، با اشاره به شرایط کشور پس از شهادت سردار قاسم سلیمانی و سقوط هواپیمای اوکراینی گفت: کمتر از 2 ماه مانده به انتخابات، کشور در شرایط خاصی قرار دارد که اتحاد و انسجام را یک ضرورت غیرقابل اجتناب می‌کند. به تجربه ثابت شده که هر وقت، وحدت، انسجام، همراهی و همدلی در کشور بالا بوده، دشمنان به این آب و خاک طمع نکرده‌اند و هر وقت تفرقه وجود داشته، دشمنان به تهدید روی آورده‌اند و طمع کرده‌اند.

معاون پارلمانی رییس‌جمهوری با بیان اینکه در شرایط کنونی، اتحاد و انسجام یک ضرورت غیرقابل اجتناب است، تاکید کرد: هر نهاد سیاسی، هر شخصیتی که تریبونی دارد و مرجع مراجعات است، همه و همه باید به شکلی عمل کنند که سرمایه اجتماعی نظام ارتقا یابد و انسجام و اتحاد در بالاترین حد قرار گیرد.

وی درباره رد صلاحیت برخی نامزدهای انتخابات مجلس نیز گفت: شورای نگهبان ناظر انتخابات است و بر همه مراحل رسیدگی می‌کند و کسانی که برای این‌کار احراز صلاحیت نشدند باید فرایند قانونی را طی کنند.

امیری با بیان اینکه اعضای شورای نگهبان بارها اعلام کرده‌اند که هیچ وقت خودشان را از خطا و اشتباه مصون نمی‌دانند، افزود: در زمان رسیدگی به پرونده نزدیک به 16 هزار نفر در این زمان کوتاه ممکن است اشتباهاتی هم رخ دهد که طبیعی است.

معاون پارلمانی رییس جمهوری به صحبت‌های اخیر آیت‌الله احمد جنتی اشاره کرد و گفت: دبیر محترم شورای نگهبان اعلام کرده‌اند که لیست اعلام شده نهایی نیست و شورای نگهبان تلاش خواهد کرد تا اشتباهات برطرف شود بنابر این کسانی که رد صلاحیت شده اند، فرایند قانونی برای احراز صلاحیت را پیگیری کنند.

وی درباره نقش دولت در احقاق حقوق افرادی که خود را مستحق احراز صلاحیت می‌دانند نیز گفت: اعضای دولت هم به سهم خود با ارائه مشورت و رایزنی و دادن اطلاعات صحیح به مراجع ذی‌صلاح، سعی می‌کنند به برگزاری انتخابات پرشور در کشور کمک کنند به طوری که همه جناح‌های داخل نظام بتوانند در انتخابات هم شرکت کنند و هم نامزد داشته باشند.

یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و اولین میاندوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری، دوم اسفندماه‌ امسال برگزار می‌شود.


طی روزهای اخیر اظهارات رییس‌جمهوری مبنی بر لزوم فراهم کردن مشارکت حداکثری در انتخابات و اینکه با یک جناح نمی‌توان کشور را اداره کرد، بحث‌های زیادی در این خصوص در رسانه‌ها و شبکه های اجتماعی شکل گرفته است.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها