وکلای رئیس‌جمهوری آمریکا خواستار تبرئه فوری او شدند

رهبر اکثریت سنای آمریکا مقرراتی را مطرح کرده است که رسیدگی به استیضاح ترامپ را در این شاخه کنگره سرعت می‌بخشد.

وکلای رئیس‌جمهوری آمریکا خواستار تبرئه فوری او شدند
کد خبر: 379094
|
۱۳۹۸/۱۱/۰۱ ۱۲:۳۰:۱۴

اعتمادآنلاین| پیش‌نویس این طرح که از سوی میچ مک‌کانل، رهبر اکثریت جمهوری‌خواه سنا تنظیم شده، شامل ارائه فرصتی 24 ساعته طی دو روز به تیم‌های دادستانی و مدافع می‌شود تا مطالب مورد نظر خود را بیان کنند. در ادامه 16 ساعت به پرسش و پاسخ اختصاص داده خواهد شد و پس از آن مذاکره‌ای چهار ساعته صورت خواهد گرفت و درباره احضار شهود و درخواست دیگر مدارک تصمیم‌گیری خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، سنا که دارای اکثریت جمهوری‌خواه است، احتمالا این طرح را تصویب کند.

مجلس نمایندگان آمریکا در روز 19 دسامبر به استیضاح ترامپ بر سر سوء استفاده از قدرت و ایجاد مانع در اقدامات کنگره رای مثبت داد. این اقدام پس از تحقیقات رسمی استیضاح علیه این رییس جمهور صورت گرفت که شکایت افشاگری را درباره تماس تلفنی ترامپ و همتای اوکراینی‌اش مورد بررسی قرار داد. این افشاگر در شکایت خود ادعا کرد که ترامپ به دنبال به راه انداختن تحقیقاتی قضایی علیه جو بایدن، رقیب انتخاباتی‌اش از حزب دموکرات و پس او بوده است.

ترامپ هرگونه خطا را تکذیب و بارها تحقیقات استیضاح علیه خود را پیگیری موهومات توصیف کرده است.

در همین حال وکلای دونالد ترامپ، در نخستین دفاعیه خود از مجلس سنا خواسته‌اند فورا او را از همه اتهام‌ها تبرئه کند. آنها همچنین فرآیند تحقیقات و تصویب استیضاح ترامپ را تهدیدی خطرناک برای تحریف قانون اساسی ایالات متحده توصیف کرده‌اند.

اگر تیم وکلای ترامپ و خود او در طول جلسات استیضاح بتوانند افکار عمومی را همراه با گفتمان خود کنند که مدعی تحریف خطرناک قانون‌اساسی از سوی دموکرات‌ها است، آن وقت ممکن است جمهوری‌خواهان با قدرتی مضاعف خود را برای دور دوم ریاست‌جمهوری دونالد ترامپ، برتری بیشتر در سنا و شتاب به انتصاب قضات محافظه‌کار آماده کنند که این آخری اثربخشی بسیار پایدارتر از دو دستاورد اول خواهد داشت و می‌تواند زمینه تغییر قوانینی چون حقوق مدنی همجنس‌گرایان یا آزادی سقط جنین را برای چند دهه تضمین کند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها