بهروز نعمتی، عضو هیات‌رئیسه مجلس، در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:

بسیاری از مسئولان ممکن است به روی هم بخندند، اما وحدت رویه ندارند/ مردم در انتخابات حضور خوبی خواهند داشت/ ترکیب سیاسی مجلس یازدهم شبیه مجلس دهم خواهد بود/ هیچ جریانی در مجلس یازدهم در اکثریت نخواهد بود

یک عضو هیات‌رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: شاید یک عده فکر کنند پیروز انتخابات هستند، اما حتماً این‌طور نخواهد بود. باید منتظر ماند. مردم تحلیل دارند و شناخت‌شان نسبت به احزاب و گروه‌ها و طیف‌های سیاسی عمیق است. این‌طور نیست که برخی فکر کنند پیروز جدی انتخابات هستند و دیگران کنار خواهند بود.

بسیاری از مسئولان ممکن است به روی هم بخندند، اما وحدت رویه ندارند/ مردم در انتخابات حضور خوبی خواهند داشت/ ترکیب سیاسی مجلس یازدهم شبیه مجلس دهم خواهد بود/ هیچ جریانی در مجلس یازدهم در اکثریت نخواهد بود
کد خبر: 379105
|
۱۳۹۸/۱۱/۲۷ ۱۲:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| بهروز نعمتی، نماینده تهران و عضو هیات‌رئیسه مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگار اعتمادآنلاین ، با اشاره به رد صلاحیت چهره‌های شاخص در انتخابات مجلس یازدهم، گفت: تاکنون تنها در یک مرحله رد صلاحیت‌ها اعلام شده و آن‌طور که دوستان شورای نگهبان گفتند مستندات بررسی می‌شود. این‌طور نیست که همه کسانی که در انتخابات اثرگذار هستند، از جمله نمایندگان ادوار، افراد سیاسی و نمایندگان کنونی، رد صلاحیت شوند.

او ادامه داد: شاید با توجه به فضای امروز برخی بگویند که فضای انتخابات خیلی گرم نیست، اما روزهای پایانی انتخابات روزهای دیگری خواهد بود. مردم غیرقابل پیش‌بینی هستند. ممکن است مردم از ما نمایندگان و مسئولان گلایه داشته باشند و شاید ما نتوانسته‌ایم تمام توقعات مردم را برآورده کنیم. اما معتقدم مردم در انتخابات حضور خوبی خواهند داشت.

مسئولان تنها در ظاهر خنده‌رو نباشند

این نماینده مجلس در پاسخ به این پرسش که با توجه به کاهش سطح امید در جامعه راهکار بازگرداندن امید به مردم چیست گفت: مقام معظم رهبری هم به موضوع امید اشاره کردند. به نظر می‌رسد وحدت و همدلی زمانی حاصل می‌شود که مسئولان به معنای واقعی خنده‌هایشان را به هم نشان دهند نه اینکه این خنده‌ها فقط در ظاهر باشد.

به جای اینکه به هم چنگ بزنیم در کنار هم باشیم

نعمتی افزود: متاسفانه در حال حاضر بسیاری از مسئولان ممکن است به روی هم بخندند، اما وحدت رویه ندارند. باید بدانیم که کشور در شرایط اضطراری و سختی به سر می‌برد. شاهد مشکلات متعدد اقتصادی و اجتماعی و حتی فرهنگی هستیم که فشارهای فراوانی به مردم وارد می کند. به جای اینکه به هم چنگ بزنیم در کنار هم باشیم و به مشکلات مردم فکر کنیم. ممکن است امروز با توجه به فشارهای تحریم آمریکا نتوانیم مشکلات مردم را حل کنیم، اما می‌توان با یک نگاه گذشت و در کنار مردم بودن و نه آمرانه رفتار کردن بسیاری از مشکلات را برطرف کرد.

شاید یک عده فکر کنند پیروز انتخابات هستند، اما حتماً این‌طور نخواهد بود

او به ضرورت انسجام ملی در شرایط کنونی کشور اشاره کرد و توضیح داد: اگر تمام همت و هم و غم‌مان این باشد که مشکلات مردم را حل و خواسته‌ها و توقعات مردم را به جای چنگ انداختن بر یکدیگر برآورده کنیم، انسجام ملی برقرار می‌شود. همه جریانات و گروه‌ها باید به این مهم برسند. شاید یک عده فکر کنند پیروز انتخابات هستند، اما حتماً این‌طور نخواهد بود. باید منتظر ماند. مردم تحلیل دارند و شناخت‌شان نسبت به احزاب و گروه‌ها و طیف‌های سیاسی عمیق است. این‌طور نیست که برخی فکر کنند پیروز جدی انتخابات هستند و دیگران کنار خواهند بود.

ترکیب سیاسی مجلس یازدهم شبیه مجلس دهم خواهد بود/ هیچ جریانی در مجلس یازدهم در اکثریت نخواهد بود

این عضو هیات‌رئیسه مجلس در خصوص ترکیب سیاسی مجلس آینده گفت: مجلس یازدهم را از نظر ترکیب سیاسی مانند مجلس دهم سه‌قطبی می‌بینم و هیچ جریانی در حداکثر نخواهد بود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها