کد خبر: 379390
|
۱۳۹۸/۱۱/۰۳ ۰۸:۱۳:۱۶
| |

ستاد مدیریت بحران خاش در خواب غفلت است/ چند واحد مسکونی تخریب شد؟

با گذشت حدود دو هفته از بارش های سنگین و سیلابی ستاد مدیریت بحران سیستان و بلوچستان و مسئولان خاش همچنان در غفلت به سر می برند و سیل زدگان این شهرستان مرزی به شدت مظلوم واقع و فراموش شده اند.

ستاد مدیریت بحران خاش در خواب غفلت است/ چند واحد مسکونی تخریب شد؟
کد خبر: 379390
|
۱۳۹۸/۱۱/۰۳ ۰۸:۱۳:۱۶

اعتمادآنلاین| از زمان وقوع بارشها تاکنون هیچ خبری از ارزیابی ها، برآورد خسارت، نحوه خدمت رسانی به آسیب دیدگان، چگونگی ارائه خدمات، جبران خسارت ها و نیز اتخاذ تدابیر مسئولان برای پیشگیری از حوادث احتمالی آینده و مقابله با شرایط دشوار در دسترس نیست و تا این لحظه فرمانداری، شهرداری ها، بخشداری ها، هلال احمر و دستگاههای دیگر عضو ستاد مدیریت بحران گزارشی از عملکرد خود و یا برآورد خسارتها ارائه نداده اند و اگر هم آماری و گزارشی داده شده، مردم در جریان اقدامات مسئولان نیستند.


در این مدت استاندار سیستان و بلوچستان و مدیران کل و اعضای ستاد مدیریت بحران به خاش سفری نداشته اند و تنها قرار است فردا آقای نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه برای افتتاح پروژه های مسکنی به خاش سفر کنند.


بر حسب وجود برخی خبرها در فضای مجازی فرماندار خاش و معاون سازمان جهاد کشاورزی استان و مدیران حوزه مدیریت بحران در نقاط آسیب دیده حضور پیدا کرده اند، ولی از نتایج این بازدید ها و برآورد خسارهای احتمالی گزارشی ارائه نشده است.


در مدت افزون بر 10 روز اخیر از وقوع بارش های سنگین و سیلابی در خاش مشخص نیست که چه تعداد واحد مسکونی تخریب و یا آسیب دیده اند، چه مساحتی از اراضی کشاورزی نابود و چه تعدادی دام تلف شده اند، اما مردم بارها و بارها از وارد شدن خسارت ها سخن گفته و پاسخی از گلایه مندی های خود دریافت نکرده اند.


وقتی خبرهای مختلف از چابهار، کنارک، دلگان، نیکشهر و غیره را رصد و پیگیری می کنیم از نحوه عملکرد مسئولان ستاد مدیریت بحران سخن گفته می شود و مسئولان آن شهرستان ها به خوبی آمار خسارتها و گزارش عملکرد خود را ارائه داده و همچنان با قوت در مسیر ارائه خدمت پای کار هستند، ولی مسئولان خاش روزه سکوت گرفته اند و یا با خبرنگاران و اصحاب رسانه قهر می باشند.


مردم خاش خواهان پاسخگویی مسئولان برای بیان موضوعاتی مثل اینکه در روزهای اخیر چقدر پیگیری از استان شده که سبد کالا و لوازم و تجهیزات امدادی به این شهرستان برسانند و چقدر توانسته اند خیران را به این منطقه هدایت کنند و چقدر از ظرفیت سپاه و بسیج برای کمک به نیازمندان بهره بگیرند و اینکه برای جبران خسارتها به کشاورزان و دامداران و روستائیان و عشایر برنامه و تدبیری دارند و یا خیر هستند و از طرفی از جایگاه رسانه به برخی از مقامات مسئول در خاش اطلاع داده شده و درخواست کرده ایم که گزارش عملکرد ارائه دهند و تاکنون تصمیمی برای پاسخگویی به رسانه ها نداشته اند، بنابراین با نشر این گلایه مندی در انتظار پاسخ آنها خواهیم بود تا بتوانیم به مطالبات مردمی جوابگو باشیم.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها