تقدیر توکلی از دژپسند در نپذیرفتن هدیه از سوی یکی از بانک‌ها

احمد توکلی، رئیس هیأت مدیره دیده‌بان شفافیت و عدالت با ارسال نامه‌ای به وزیر امور اقتصادی و دارایی اقدام ماه‌های گذشته وی در عدم پذیرش هدیه از سوی مجمع عمومی یکی از بانک‌ها را اقدامی قابل تقدیر دانست و خواستار تنبیه کسانی شد که این رفتار «خیانت‌آمیز» را انجام داده‌اند.

تقدیر توکلی از دژپسند در نپذیرفتن هدیه از سوی یکی از بانک‌ها
کد خبر: 379457
|
۱۳۹۸/۱۱/۰۳ ۱۰:۵۸:۲۷

اعتمادآنلاین| ‌ متن نامه احمد توکلی به دژپسند، وزیر امور اقتصادی و دارایی به این شرح است: «سنت زشتی که متناسب با حکومت‌های طاغوتی است هدیه دادن به مسئولان بالادست از کیسه ملت است. این سیره غیر اسلامی و حتی مغایر تمدن جدید و از مصادیق بارز فساد سیاسی، اقتصادی و اداری است. خدا را شاکرم که هنوز مسئولانی هستند که تن به این پلشتی‌ها نمی‌دهند.

مردم شریف بدانند که در مهرماه گذشته پس از اتمام مجمع عمومی بانک کشاورزی وقتی وزیر امور اقتصادی و دارایی سوار بر خودروی خود می‌شود که محوطه را ترک کند مطلع می‌شود یک لپ تاپ و یک قطعه گوشی سامسونگ به عنوان هدیه در ماشین گذاشته‌اند. همانجا می‌ایستد تا همراهانش آن‌ها را به دفتر مدیرعامل بازگرداندند و رسید بگیرند.

ما به عنوان یک سازمان مردم نهاد از این حرکت وزیر محترم تقدیر می‌کنیم و این نکته مهم را نیز تاکید می‌نماییم که وظیفه دیگری هم بر دوش وزیر امور اقتصادی‌ و دارایی به عنوان عضو مجمع و حتی یک عضو هیئت دولت هست و آن تنبیه متناسب کسانی است که در امانت مردم خیانت می‌کنند.

دکتر دژپسند از ابتدای مسئولیت فعلی‌اش در دستگاه تحت امرش این خیانت را ممنوع کرده است و خود نیز از دستگاهی هدیه نپذیرفته است. چراکه پیامبر (ص) فرموده‌اند: «الهَدِیَّهُ إلَی الإمامِ غُلولٌ؛ هدیه به کارگزاران خیانت است.» نسبت به این نحوه خائنانه در بانک مزبور فردا ان‌شاءالله مطالبی به سمع و نظر ملت شریف می‌رسانیم.»

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها