شورای عالی قضایی عراق اعلام کرد: تشکیل پرونده قضایی ترور شهیدان سلیمانی و المهندس در عراق

رئیس شورای عالی قضایی عراق با اشاره به پیگیری ترور شهیدان قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس در عراق گفت: تحقیقات در این زمینه شروع و برای رسیدگی قضایی پرونده بزرگی تشکیل شده است.

شورای عالی قضایی عراق اعلام کرد: تشکیل پرونده قضایی ترور شهیدان سلیمانی و المهندس در عراق
کد خبر: 379969
|
۱۳۹۸/۱۱/۰۵ ۱۲:۵۲:۱۱

اعتمادآنلاین| رئیس قوه قضائیه صبح امروز در تماس تلفنی با آقای فائق زیدان، رئیس شورای عالی قضائی عراق بر پیگرد حقوقی و همه‌جانبه جنایت آمریکایی‌ها در ترور سردار سپهبد شهید سلیمانی، مجاهد بزرگ شهید ابومهدی المهندس و دیگر همراهان ایشان تأکید کرد.

در این تماس تلفنی، «فائق زیدان» رئیس شورای عالی قضائی عراق با تأکید بر اینکه شهید سردار سلیمانی و شهید ابومهدی از قهرمانان مبارزه با تروریسم و آزادسازی مناطق اشغالی عراق از دست داعش بودند، افزود: شهید سلیمانی مهمان دولت عراق بود و همه جزئیاتی که جنابعالی در خصوص ابعاد حقوقی داخلی و بین المللی این موضوع گفتید مورد قبول ما است.

زیدان افزود: به جنابعالی اطمینان می‌دهم که از همان ساعات اولیه در عراق تحقیقات در این زمینه شروع و برای رسیدگی قضائی پرونده بزرگی تشکیل شده است. ما با دقت زیادی روی این موضوع متمرکز هستیم و به صورت مستمر و روزانه مراحل را دنبال می‌کنیم.

او با تأکید بر اینکه در تحقیقات بدون ملاحظه عمل خواهیم کرد، افزود: در زمینه بین المللی آماده همکاری و اقدام مشترک با جمهوری اسلامی تا حصول نتیجه در محاکم بین المللی هستیم.

در پایان این مکالمه، رئیس قوه قضائیه کشورمان پیگیری این موضوع را به وزیردادگستری و معاون امور بین الملل قوه قضائیه محول کرد.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها