کد خبر: 380054
|
۱۳۹۸/۱۱/۱۱ ۰۹:۰۰:۰۰
| |

احسان قاضی‌زاده هاشمی، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس، در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:

امیدوارم هنرمندانی که جشنواره فجر را تحریم کرده‌اند، عاقلانه تصمیم بگیرند/ کسانی که در اتمسفر انقلاب رشد کرده‌اند باید در همین فضا ادامه بدهند/ توصیه می‌کنم هنرمندان از تصمیم احساسی خود بازگردند/ موضع‌گیری‌های سطحی و حضور کف خیابان از هنرمندان پذیرفتنی نی

احسان قاضی‌زاده، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس، در واکنش به تحریم جشنواره فجر از سوی برخی هنرمندان و داوران گفت: جشنواره فجر، جشنواره فجر انقلاب است و کسانی که در اتمسفر انقلاب رشد کرده‌اند باید در همین فضا کار کنند. بنابراین موضع‌گیری‌های عجولانه و بعضاً کارهای سطحی مثل مشارکت در تجمعات ساختارشکنانه از سوی آنها پذیرفتنی نیست.

امیدوارم هنرمندانی که جشنواره فجر را تحریم کرده‌اند، عاقلانه تصمیم بگیرند/ کسانی که در اتمسفر انقلاب رشد کرده‌اند باید در همین فضا ادامه بدهند/ توصیه می‌کنم هنرمندان از تصمیم احساسی خود بازگردند/ موضع‌گیری‌های سطحی و حضور کف خیابان از هنرمندان پذیرفتنی نی
کد خبر: 380054
|
۱۳۹۸/۱۱/۱۱ ۰۹:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ پس از سقوط هواپیمای مسافربری اوکراینی که منجر به فوت 176 نفر شد، برخی هنرمندان و داوران جشنواره فجر به منظور همدلی با مردم داغدار از شرکت در جشنواره فجر انصراف دادند. ولی این اقدام آنها برخی از نمایندگان و اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس را به انتقاد وا داشت.

آنها این کار را راهکار مناسب اعتراض ندانستند و از هنرمندان خواستند به جشنواره فجر، که بزرگ‌ترین رخداد فرهنگی و هنری سال کشور است، برگردند. حتی برخی نمایندگان اصولگرای مجلس از جمله نصرالله پژمانفر، به تهدید هنرمندان روی آوردند و از تهیه طرحی در کمیسیون فرهنگی مجلس به منظور محرومیت همیشگی هنرمندان انصراف‌دهنده از جشنواره فجر خبر دادند. در این باره احمد مازنی، نماینده اصلاح‌طلب مجلس دهم و عضو کمیسیون فرهنگی، به اعتمادآنلاین گفت: « تحریم جشنواره فجر در شأن هنرمندان نیست » و از آنها دعوت کرد تا فرصت هست به جشنواره برگردند.

سید احسان قاضی‌زاده هاشمی، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس، در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین ، درباره تحریم جشنواره فجر به عنوان مهم‌ترین رخداد فرهنگی-هنری کشور از سوی برخی داوران و هنرمندان به منظور همدردی با خانواده‌های داغدار جان‌باختگان سقوط هواپیمای اوکراینی گفت: امیدوارم هنرمندان در این باره عاقلانه تصمیم بگیرند چراکه اقدام درستی نیست.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس ادامه داد: جشنواره فجر، جشنواره فجر انقلاب است و کسانی که در اتمسفر انقلاب رشد کرده و بالا آمده‌اند، باید در همین فضای انقلابی به کار خود ادامه بدهند.

عضو شورای مرکزی فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس گفت: البته افرادی که خودشان نمی‌خواهند در مسیر انقلاب کار کنند مجبور نیستند در این فضا بمانند، ولی توصیه من به آنان این است از حرفی که احتمالا از سر ناراحتی و فضای احساسی زده‌اند، برگردند.

موضع‌گیری‌ عجولانه و حضور در تجمعات ساختارشکنانه از سوی هنرمندان

قابل قبول نیست

قاضی‌زاده هاشمی پیشنهاد داد: این افراد در بستر فجر انقلاب و همان بستری که در آن رشد کرده‌ و کارشان را شروع کرده‌اند ادامه فعالیت دهند. موضع‌گیری‌های عجولانه و بعضاً کارهای سطحی مثل حضور جمعی از آنها کف خیابان و مشارکت در تجمعات ساختارشکنانه پذیرفتنی نیست.

هیچ عقل سلیمی اقدامات ساختارشکنانه را از هنرمندان نمی‌پذیرد

عضو شورای مرکزی فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس ادامه داد: هیچ عقل سلیمی این سبک اقدامات را از هنرمندان نمی‌پذیرد و سیاسیون هم نباید این قشر را ابزار مطامع سیاسی خود قرار دهند.

قاضی‌زاده هاشمی در پاسخ به این سوال که برخی از اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس، هنرمندان تحریم‌کننده جشنواره فجر را تهدید کرده‌اند که طی طرحی مانع از ادامه فعالیت هنری آنها خواهند شد، این ادبیات تهدیدآمیز را چطور ارزیابی می‌کنید، گفت: چنین طرحی را در کمیسیون فرهنگی هنوز ندیده‌ام، ولی در کل پذیرفته نیست افرادی که در بستر انقلاب رشد کرده‌اند دست به چنین اقداماتی بزنند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها