کد خبر: 380182
|
۱۳۹۸/۱۱/۰۶ ۱۲:۰۱:۱۲
| |

پرداخت تسهیلات 4 هزار میلیارد تومانی به صادرکنندگان/ تامین نیمی از منابع از صندوق توسعه

رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران با اشاره به ابلاغ بسته حمایت از صادرات غیرنفتی سال 1398 گفت: براساس این بسته مشوق‌های صادراتی و تسهیلات بانکی به صادرکنندگان پرداخت می‌شود.

پرداخت تسهیلات 4 هزار میلیارد تومانی به صادرکنندگان/ تامین نیمی از منابع از صندوق توسعه
کد خبر: 380182
|
۱۳۹۸/۱۱/۰۶ ۱۲:۰۱:۱۲

اعتمادآنلاین| حمید زادبوم، رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران در رابطه با بسته حمایت از صادرات غیرنفتی سال 1398، گفت: چارچوب‌هایی که برای حمایت از صادرات غیرنفتی از جمله مشوق‌ها و تسهیلات توسط وزارت صنعت و سازمان توسعه تجارت ایران در نظر گرفته شده در قالب این بسته به ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی ارائه شد و این ستاد آن را مصوب و ابلاغ کرد.

رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران افزود: با ابلاغ بسته حمایت از صادرات غیرنفتی سال 1398 این بسته ضمانت اجرایی یافته است.

وی با بیان اینکه بسته حمایت از صادرات غیرنفتی شامل دو بخش تسهیلات بانکی و مشو‌ق های صادراتی است، گفت: بخش مربوط به تسهیلات بانکی از طریق بانک‌های عامل طرف قرارداد صندوق توسعه ملی به صادرکنندگان پرداخت می‌شود.

زادبوم بیان داشت: صندوق توسعه ملی اعلام آمادگی کرده تا مبلغ 2 هزار میلیارد تومان از منابع خود را به عنوان سرمایه در گردش به واحدهای تولیدی - صادراتی اختصاص دهد.

رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران اظهار داشت: براساس قرارداد صندوق توسعه ملی با بانک‌های عامل 2 هزار میلیارد تومان از این تسهیلات ریالی از منابع صندوق توسعه ملی تامین و 2 هزار میلیارد تومان هم از محل منابع بانک‌های عامل و در مجموع 4 هزار میلیارد تومان تسهیلات برای ارائه وام به صادرکنندگان تعیین شده است.

وی اظهار داشت: پرداخت این تسهیلات محدودیت زمانی تا پایان امسال ندارد و براساس تقاضا به صادرکنندگان مورد تایید سازمان توسعه تجارت ایران پرداخت می‌شود.

وی بیان داشت: منابع اختصاص یافته از صندوق توسعه ملی برای پرداخت وام به صادرکنندگان باید ظرف مدت 2 سال به صندوق بازگردد.

زادبوم همچنین در رابطه با مشوق‌های صادراتی بیان داشت: در بودجه سال 98 مبلغ 680 میلیارد تومان به عنوان مشوق صادراتی مصوب شده اما با توجه به محدودیت‌های بودجه دقیقا مشخص نیست که چه میزان از این مبلغ تا پایان سال محقق و به سازمان توسعه تجارت ایران تخصیص داده شود تا برای برنامه‌هایی که از ابتدای سال اعلام شده به صادرکنندگان پرداخت شود.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها