کد خبر: 380389
|
۱۳۹۸/۱۱/۰۷ ۱۱:۲۲:۳۴
| |

«هادی العامری» رئیس ائتلاف الفتح عراق:

آمریکا برای حاکمیت عراق، ذره‌ای احترام قائل نیست

رئیس ائتلاف الفتح عراق، بهترین پاسخ به جنایت واشنگتن در نقض حاکمیت عراق را اخراج نظامیان آمریکایی از خاک این کشور دانست.

آمریکا برای حاکمیت عراق، ذره‌ای احترام قائل نیست
کد خبر: 380389
|
۱۳۹۸/۱۱/۰۷ ۱۱:۲۲:۳۴

اعتمادآنلاین| «هادی العامری» رئیس ائتلاف «الفتح» عراق، تصریح کرد که آمریکا با هدف قرار دادن حاکمیت عراق در جریان حمله به جاده فرودگاه بغداد، به تمام معنا، مرتکب جنایتی بزرگ شد.

او در مصاحبه با شبکه «الاتجاه»، گفت: «آمریکا ذره‌ای برای حاکمیت عراق، دولت یا گروه‌های سیاسی احترام قائل نیست.

برای همین به نظر من بهترین وفاء به خون شهداء، اخراج کامل نیروهای آمریکایی و تحقق کامل حاکمیت است».

العامری گفت،‌ «پاسخ مناسب به واشنگتن، اخراج کلیه نیروهای آمریکایی از کشور ماست. آمریکا با نقض حاکمیت عراق در جریان جنایت فرودگاه بغداد، به تمام معنا، مرتکب جنایت بزرگی شده است».

العامری افزود: «ابتدایی که داعش حمله کرده بود، هیچ کس کنار ما (عراقی‌ها) نایستاد. آمریکا و غرب همه‌شان با داعشی‌ها بودند. نه فقط با داعش بلکه حمایت لجستیک می‌کردند و آن را «انقلاب عشایر عربی سنی» می‌نامیدند. حاج قاسم [سلیمانی] در نبرد با داعش شجاعتش کاملا روشن بود. بیش از یک بار در آمرلی که کاملا در محاصره کامل تروریست‌ها بود، فرود آمد. آخرین کسی که از تلعفر خارج شد، قاسم سلیمانی بود... آمریکایی‌ها تحرکی نکردند الا بعد از اینکه دیدند که آزادسازی محقق شده است».

پارلمان عراق، 15 دی‌ماه، در واکنش به اقدامات آمریکا در نقض‌‌ مکرر حاکمیت عراق که آخرین آن، هدف قرار دادن سپهبد قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه و ابومهدی المهندس نائب رئیس الحشد الشعبی و شمار دیگری از همرزمانشان در جاده فرودگاه بغداد بود، طرح خروج نیروهای آمریکایی از عراق را تصویب کرد.

«عادل عبدالمهدی» نخست‌وزیر دولت پیشبرد امور عراق هم در جلسه رای‌گیری پارلمان این کشور برای تصویب طرح اخراج نیروهای خارجی از کشورش، خواستار خروج فوری نیروهای آمریکایی از عراق شد و گفت : «منفعت عراق و آمریکا ایجاب می‌کند که نیروهای خارجی عراق را ترک کنند».

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها