کد خبر: 380450
|
۱۳۹۸/۱۱/۰۷ ۱۴:۵۶:۲۸
| |

رئیس‌جمهور موقت بولیوی خواستار استعفای کابینه شد

رئیس دولت موقت بولیوی در پی استعفای اعتراضی یکی از وزرایش خواستار استعفای تمام وزرا شد تا بتواند کابینه‌ای یک‌دست را تا زمان انتخابات رهبری کند.

رئیس‌جمهور موقت بولیوی خواستار استعفای کابینه شد
کد خبر: 380450
|
۱۳۹۸/۱۱/۰۷ ۱۴:۵۶:۲۸

اعتمادآنلاین| «جنین آنز» رئیس دولت کودتای بولیوی از وزرای کابینه خود درخواست کرد استعفای خود را اعلام کنند.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، دفتر ریاست‌جمهور بولیوی روز دوشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد پس از آن‌که وزرا استعفا دادند، پست‌های خالی هرچه سریع‌تر مجدداً با افراد جایگزین پر خواهد شد تا در آستانه انتخابات در فعالیت‌های دولت خللی وارد نشود.

آنز علی‌رغم آن‌که پیش‌تر گفته بود در انتخابات ریاست‌جمهوری شرکت نخواهد کرد و تنها ریاست دولت موقت را برعهده خواهد داشت، جمعه شب در مراسمی در شهر «لاپاز» اعلام کرد در انتخابات شرکت می‌کند.

این اقدام آنز واکنش‌ها و انتقادات فراوانی را در پی داشت. «رکسانا لیزاراگا» وزیر ارتباطات دولت موقت بولیوی، در اعتراض به این تصمیم آنز، از مقام خود استعفا کرد.

«اوو مورالس» اولین رئیس‌جمهور بومی بولیوی، پاییز امسال و در حالی که برای بار چهارم در انتخابات پیروز شده بود، از سوی احزاب مخالف به تقلب متهم شد و در نهایت با تهدید ارتش بولیوی و تحت فشار کشورهای غربی، مجبور به ترک کشورش شد. او دو ماه پیش از آرژانتین پناهندگی سیاسی دریافت کرد.

از آن زمان، دولت کودتای بولیوی به ریاست آنز که از نوادگان استعمارگران اولیه بولیوی است، اعتراضات مردم را با سرکوب و خشونت پاسخ داده است و کشتار بومیان این کشور را بار دیگر احیا کرده است.

شمار آمار رسمی کشته‌شدگان در بولیوی از آغاز اعتراضات به بیش از 30 نفر رسیده است. همچنین ده‌ها نفر مفقود، بیش از 700 تن زخمی و نزدیک به هزار نفر بازداشت شده‌اند.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها