دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی:

طرح معامله قرن هرگز به سرانجام نخواهد رسید

ولایتی تاکید کرد:طرح معامله قرن هرگز به سرانجام نخواهد رسید و همانطوری که انتقال پایتخت از تل آویو به بیت المقدس و به رسمیت شناختن بلندی‌های جولان نتایج عینی و ملموسی را برای ترامپ و نتانیاهو به ارمغان نیاورد، رونمایی از طرح معامله قرن، انسجام گروه‌های مبارز فلسطینی، گسترش موج  حق طلبی و ظلم ستیزی، توسعه کمی و کیفی روند مقاومت تا آزادسازی قدس شریف، انسجام امت اسلامی، حمایت آزادیخواهان، عدالت جویان و جامعه جهانی از ملت مظلوم فلسطین را به دنبال خواهد داشت.

طرح معامله قرن هرگز به سرانجام نخواهد رسید
کد خبر: 380951
|
۱۳۹۸/۱۱/۱۰ ۱۱:۰۹:۴۵

اعتمادآنلاین| دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی در پی رونمایی از طرح «معامله قرن» با صدور بیانیه‌ای، ضمن محکومیت این اقدام، آن را طرح «فریب قرن» نامید.

متن بیانیه علی اکبر ولایتی به این شرح است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

أَلَّذِینَ أُخْرِجُواْ مِن دِیَرِهِمْ بِغَیْرِ حَقٍّ إِلَّا أَن یَقُولُواْ رَبُّنَا اللَّهُ وَلَوْلَا دَفْعُ اللَّهِ النَّاسَ بَعْضَهُمْ بِبَعْضٍ لَّهُدِّمَتْ صَوَمِعُ وَبِیَعٌ وَصَلَوَتٌ وَ مَسَجِدُ یُذْکَرُ فِیهَا اسْمُ اللَّهِ کَثِیراً وَلَیَنصُرَنَّ اللَّهُ مَن یَنصُرُهُ إِنَّ اللَّهَ لَقَوِیٌّ عَزِیزٌ.سوره حج /40

پس از شکست سیاست‌های آمریکا از آغاز قرن 21 تاکنون در راستای تامین و تضمین امنیت رژیم صهیونیستی از جمله راهبرد خاورمیانه جدید و تقسیم کشورهای اسلامی و عرب منطقه به مناطقی کوچک منطبق با گونه‌های نژادی، قومی و مذهبی و به راه انداختن جنگ‌های نیابتی در استمرار برقراری امنیت رژیم صهیونیستی، تمامی این استراتژی‌ها و طرح‌های آمریکا در منطقه شکست خورد و آمریکا پس از صرف هزینه‌های فراوان مادی و حیثیتی نه تنها توفیقی به دست نیاورد که پرستیژ بین‌المللی خود را در افکار عمومی مردم آمریکا، جهان و منطقه از دست داد.

به همین منظور و برای جبران شکست های مذکور دولت ترامپ با اتخاذ راهبرد بی ثبات سازی منطقه‌ و حمایت بی چون و چرا از دولت غاصب صهیونیستی تلاش کرد تا بتواند اهداف لابی صهیونیزم بین الملل را تامین نماید و با خوش رقصی هرچه بیشتر در آستانه انتخابات 2020 ایالات متحده، حمایت هر چه بیشتر کارتل ها و تراست های وابسته به لابی صهیونیست را حاصل نماید، غافل از این که اتخاذ رویکرد حمایت های یکجانبه گرایانه ناسیونالیسم افراطی از ظلم و ستم آشکار بر ملت مظلوم وستم کشیده هرگز نخواهد توانست آرزوهای نامشروع و ظالمانه او را محقق سازد.

در این اقدام شرم آور شاهد رونمایی طرح موسوم به معامله قرن بودیم که روح حاکم بر این طرح به رسمیت شناختن بیت المقدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی، حاکمیت این رژیم بر بلندی های جولان، به رسمیت شناختن آن رژیم به عنوان یک کشور یهودی توسط فلسطینی‌ها و سایر اعراب، حق حاکمیت اسرائیل بر غور اردن، نفی بازگشت آوارگان فلسطینی به وطن، جابجایی طرح‌های قبلی صلح در برابر زمین به جای صلح در برابر پول و... از محورهای اساسی چنین طرح ننگین و فریبکارانه ای است که باید به جای طرح معامله قرن، آن را طرح فریب قرن نامید که محکوم و شکست خورده است.

طرح معامله قرن در اجرای استراتژی آمریکا برای بی‌ثبات سازی در غرب آسیاست که پیامدهای بسیار خطرناکی همچون بی اعتنایی به قطعنامه‌های متعدد شورای امنیت سازمان ملل، نقض آشکار قوانین بین المللی، خطر بی ثباتی گسترده در منطقه و ...از آثار و نتایج شوم آن است ضمن آن که شعله ور شدن آتش جنگ و درگیری های بیشتر، خط بطلان بر روند چند ساله مذاکرات صلح خاورمیانه، باز گذاشتن دست دولت غاصب صهیونیستی برای شهرک سازی هر چه بیشتر، الحاق بخش های وسیع تری از اراضی فلسطینی ها و اتصال بخش های اشغالی کرانه باختری رود اردن به این رژیم و نهایتا ظلم، ستم و پایمال کردن حقوق اولیه ملت مسلمان و زجر کشیده فلسطینی را به دنبال خواهد داشت.

مجمع جهانی بیداری اسلامی ضمن محکوم کردن طرح به اصطلاح معامله قرن برای مقابله با این اقدام خائنانه، اتخاذ راهبرد وحدت همه جانبه تمامی گروه‌های فلسطینی برای خنثی‌سازی اهداف شوم آن را ضروری می داند.

علاوه بر این، حمایت بی چون و چرای امت اسلامی و عربی و به کارگیری همه توانمندی‌های مادی، معنوی و رسانه‌ای، دیپلماسی عمومی، برگزاری راهپیمایی ها، تنویر افکار عمومی و دفاع از آرمان فلسطین به عنوان مهمترین و اصلی‌ترین مسئله جهان اسلام بیش از هر زمان دیگری بر مسلمانان واجب است.

طرح معامله قرن هرگز به سرانجام نخواهد رسید و همانطوری که انتقال پایتخت از تل آویو به بیت المقدس و به رسمیت شناختن بلندی‌های جولان نتایج عینی و ملموسی را برای ترامپ و نتانیاهو به ارمغان نیاورد، رونمایی از طرح معامله قرن، انسجام گروه‌های مبارز فلسطینی، گسترش موج حق طلبی و ظلم ستیزی، توسعه کمی و کیفی روند مقاومت تا آزادسازی قدس شریف، انسجام امت اسلامی، حمایت آزادیخواهان، عدالت جویان و جامعه جهانی از ملت مظلوم فلسطین را به دنبال خواهد داشت.

بدیهی است روند تحولات قرن بیست و یکم در شکست های متعدد آمریکا و رژیم اشغالگر قدس در خروج خفت‌بار از جنوب لبنان، جنگ‌های 33، 22 ، 8 ، 51 ،2 روزه و.... نشان از روند افول تدریجی آمریکا و اضمحلال کامل رژیم صهیونیستی است که وعده الهی تحقق آن را انکارناپذیر می سازد.

وَقَضَیْنَا إِلَیٰ بَنِی إِسْرَائِیلَ فِی الْکِتَابِ لَتُفْسِدُنَّ فِی الْأَرْضِ مَرَّتَیْنِ وَلَتَعْلُنَّ عُلُوًّا کَبِیرًا.

فَإِذَاجَاءَ وَعْدُ أُولَاهُمَا بَعَثْنَا عَلَیْکُمْ عِبَادًا لَنَا أُولِی بَأْسٍ شَدِیدٍ فَجَاسُوا خِلَالَ الدِّیَارِ ۚ وَکَانَ وَعْدًا مَفْعُولًا. سوره اسراء/4و5 »

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها