کد خبر: 380984
|
۱۳۹۸/۱۱/۱۰ ۱۲:۲۰:۳۲
| |

ترکیه به فرانسه هشدار داد

سخنگوی وزارت خارجه ترکیه در بیانیه‌ای گفت، اگر فرانسه بخواهد در اجرای تصمیمات گرفته شده در کنفرانس [برلین] مشارکت داشته باشد، ابتدا باید حمایت از خلیفه حفتر در لیبی را متوقف کند.

ترکیه به فرانسه هشدار داد
کد خبر: 380984
|
۱۳۹۸/۱۱/۱۰ ۱۲:۲۰:۳۲

اعتمادآنلاین| اظهارات حامی آکسوی، سخنگوی وزارت خارجه ترکیه در واکنش به سخنان امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه در کنفرانس خبری مشترک با نخست‌وزیر یونان در روز چهارشنبه مطرح شد.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، این سخنگو با بیان اینکه فرانسه مسوول بحران لیبی است که سال 2011 به راه افتاد، تاکید کرد "حمایت بی قید و شرط فرانسه از خلیفه حفتر (فرمانده ارتش شرق لیبی) برای آن است که درباره منابع طبیعی در لیبی حرفی برای گفتن داشته باشد."

به گفته آکسوی، حمله خلیفه حفتر به دولت "مشروع" لیبی به ریاست فائز السراج، تهدیدی برای تمامیت ارضی و حق حاکمیت لیبی است.

سخنگوی وزارت خارجه ترکیه با تأکید بر اینکه آتش‌بس دائمی باید فوراً در لیبی حاصل شود، همانطور که در کنفرانس برلین مورد بحث قرار گرفت، گفت که کشورش از فرانسه انتظار دارد که در ایجاد امنیت و ثبات در لیبی نقش مثبتی داشته باشد.

در 12 ژانویه طرفین در لیبی در پاسخ به فراخوان مشترک رهبران ترکیه و روسیه آتش‌بس اعلام کردند. اما دو روز بعد در روسیه، مذاکرات برای آتش‌بس دائمی بدون توافق پایان یافت چون خلیفه حفتر بدون امضای این توافق مسکو را ترک کرد. یک هفته بعد، حفتر شرایطی را در برلین پذیرفت تا یک کمیسیون نظامی مد نظر سازمان ملل بر اجرای آتش‌بس نظارت داشته باشد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها