کد خبر: 381011
|
۱۳۹۸/۱۱/۱۰ ۱۴:۱۵:۰۰
| |

بهره‌مندی 3 نیروگاه‌ و پالایشگاه سوم پارس جنوبی از نانوفیلترهای بومی

یکی از شرکت‌های فناور با استفاده از الیاف نانویی فیلترهای نیروگاهی و پالایشگاهی را عرضه کردند که به گفته آنها کاربرد نانو الیاف موجب افزایش عملکرد بالا، جلوگیری از افت فشار و ممانعت از رسوب در فیلترهای تولیدی شده است.

بهره‌مندی 3 نیروگاه‌ و پالایشگاه سوم پارس جنوبی از نانوفیلترهای بومی
کد خبر: 381011
|
۱۳۹۸/۱۱/۱۰ ۱۴:۱۵:۰۰

اعتمادآنلاین| یکی از شرکت‌های صنعتی با استفاده از نانوالیاف، فیلترهای هوا برای توربین‌های نیروگاه‌ها و پالایشگاه‌ها تولید کردند. این فیلترهای مبتنی بر فناوری‌نانو برای محافظت از آسیب به قطعات تجهیزات نیروگاهی توسط ذرات گردوغبار و آلودگی و دیگر ذرات مضر در هوا و با هدف جذب حداکثری ذرات گردوغبار به کار می‌رود.

به گفته میلاد سیف بوشهری، مدیرعامل این شرکت، در حال حاضر از این فیلترها در نیروگاه‌های "پرند"، "سیکل ترکیبی آبادان"، "سمنگان"، شرکت انتقال گاز ایران و پالایشگاه سوم پارس جنوبی استفاده شده است.

وی با اشاره به مزیت‌های این فیلتر، خاطر نشان کرد: به دلیل استفاده از نانوالیاف با ضخامت کمتر و سطح ویژه بیشتر از الیاف معمولی، این فیلترها دارای علمکرد بهتری در فیلتراسیون هستند. وجود نانوالیاف باعث افزایش راندمان جذب گردوغبار می‌شود و در عین حال افت فشار زیادی ایجاد نمی‌کند. الیاف الکتروریسی شده دارای قطر کمتر از 100 نانومتر بوده و سطح کاغذ فیلتر را به صورت یکنواخت پوشش می‌دهند.

سیف، جنس نانوالیاف استفاده شده را "پلی‌آمید" دانست و یادآور شد: وجود خواص آب‌گریزی در این فیلترها یک مزیت بزرگ شمرده می‌شود که تشکیل رسوب در فیلتر را به حداقل می‌رساند و این موضوع در مناطقی که رطوبت هوای بالایی دارند، یک مزیت بسیار بزرگ محسوب می‌شود.

وی از تلاش این شرکت برای ساخت دستگاه تولید نانوالیاف خبر داد و یادآور شد: این پروژه بیش از 90 درصد پیشرفته داشته و در آینده نزدیک آماده بهره‌برداری خواهد بود. با راه‌اندازی این دستگاه می‌توان نانو الیاف مورد نیاز خود را تولید کرد.

این محقق اضافه کرد: شرکت ما در حال حاضر ظرفیت تولید 120 هزار فیلتر هوا را در سال دارد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها