کد خبر: 381198
|
۱۳۹۸/۱۱/۱۱ ۱۱:۵۸:۴۳
| |

نوشین تبریزی، کارگردان «تالاب هشیلان»:

هرگز کاری بدون دغدغه اجرا نکرده‌ام

نوشین تبریزی که با نمایش «تالاب هشیلان» در بخش مرور سی و هشتمین جشنواره تئاتر فجر حضور دارد، این نمایش را نقدی اجتماعی و اثری ضد خشونت علیه زنان می‌داند.

هرگز کاری بدون دغدغه اجرا نکرده‌ام
کد خبر: 381198
|
۱۳۹۸/۱۱/۱۱ ۱۱:۵۸:۴۳

اعتمادآنلاین| نوشین تبریزی، کارگردان «تالاب هشیلان» گفت: هرگز کاری اجرا نکرده‌ام که بی‌دغدغه باشد و صرفا به دنبال کارگردانی نبوده‌ام بلکه همواره سعی کرده‌ام حرفی اجتماعی برای آن دوره خاص داشته باشم.

او ادامه داد: نمایش «تالاب هشیلان» هم یک کار رئال اجتماعی و اثری درباره خشونت علیه زنان است و گوشه‌هایی هم به جنگ و تبعات آن می‌زنیم و به یکسری از اتفاقات اجتماعی هم توجه داریم، اتفاقاتی که برخی از افراد را ناگزیر به مهاجرت، تغییر شغل و ... می‌کند.

تبریزی خاطرنشان کرد: بارها دیده‌ام برخی از دوستان فقط به دنبال کارگردانی هستند و خیلی دغدغه‌های اجتماعی برایشان مطرح نیست. اما من همیشه به مسایل اجتماعی توجه داشته‌ام.

او در پاسخ به این پرسش که جشنواره تئاتر فجر در دوره‌های مختلف برگزاری خود تا چه حد توانسته بستری را برای تعامل و گفتگوی میان هنرمندان و تبادل تجربیات میان آنان فراهم آورد، توضیح داد: تئاتر قرار است آینه دموکراسی باشد ولی وقتی خودمان نمی‌توانیم به نظرات مخالفان احترام بگذاریم، یعنی مشکلی وجود دارد. به طور مثال، امسال تصمیم گروهی ما، شرکت در جشنواره بود چون معتقدیم اگر قرار است حرفی بزنیم، آن حرف را باید از طریق کارمان مطرح کنیم چون با صرف فریاد زدن، به جایی نمی‌رسیم.

تبریزی خاطرنشان کرد: همیشه تلاش کرده‌ام حرف و نقدم را از طریق تئاترم بگویم چون داد کشیدن، راه به جایی نمی‌برد. البته این عقیده امروز من است و شاید ده سال دیگر، نظری متفاوت داشته باشم.

نویسنده و کارگردان نمایش‌های «گنجفه» با اشاره به حضورش در چند دوره جشنواره تئاتر فجر یادآوری کرد: امسال بعد از چند سال در جشنواره حضور دارم و پیش از این چهار پنج دوره به عنوان کارگردان در این رویداد شرکت داشته‌ام. همیشه نمایش‌هایی را به صحنه برده‌ام که حرفی برای گفتن داشته‌اند و همواره جشنواره هم توانسته این حرف‌ها ار تحمل کند. در این دوره نیز دبیر و برگزارکنندگان جشنواره، هنرمندان تئاتر هستند و درباره بسیاری از موارد، راحت‌تر می‌توان با آنان به تفاهم رسید.

تبریزی تاکید کرد: این حرف‌ها نظرات واقعی من است و به خاطر خوشامد هیچ کس، چنین سخنانی را مطرح نکرده‌ام. البته که نمایش ما در بخش مرور جشنواره حضور دارد و در بخش مسابقه نیستیم که این سخنان شایبه‌ای بابت جایزه ایجاد کند.

نمایش «تالاب هشیلان» روز دوشنبه 14 بهمن ماه در دو نوبت 17:30 و 19:30 در تالار قشقایی مجموعه تئاتر شهر به صحنه می‌رود. افشین سلیمان‌پور، اتابک نادری، یعقوب صباحی، نوشین تبریزی، محمد صدیقی مهر، آیه کیان‌پور و مسعود شاکرمی، بازیگران این نمایش هستند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها