کد خبر: 381415
|
۱۳۹۸/۱۱/۱۲ ۱۳:۱۷:۴۳
| |

نعیم قاسم: معامله قرن به وجود فلسطین پایان می‌دهد

معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان تأکید کرد معامله قرن یک معامله بسیار خطرناک است چراکه به وجود فلسطین پایان می‌دهد.

نعیم قاسم: معامله قرن به وجود فلسطین پایان می‌دهد
کد خبر: 381415
|
۱۳۹۸/۱۱/۱۲ ۱۳:۱۷:۴۳

اعتمادآنلاین| نعیم قاسم، معاون دبیرکل حزب الله لبنان گفت: معامله قرن بسیار خطرناک است چراکه به وجود فلسطین پایان می‌دهد و موجب به رسمیت شناختن رژیم اسرائیل می‌شود. این معامله باطل است چراکه طرف مقابل یعنی فلسطینی‌ها آن را امضا نکرده و با آن توافق نکرده‌اند.

او گفت: آمریکا میانجیگر شفافی برای حل بحران اسرائیل و فلسطین نیست بلکه دروغگو است. تنها راه حل آزادی خاک فلسطین و پایان اشغالگری مقاومت است چراکه بازپس‌گیری خاک فلسطین از طریق دیپلماسی بین المللی و از طریق آمریکا محال است چراکه این‌ها با یکدیگر دست به یکی کرده‌اند.

قاسم گفت: برای تمام مردم منطقه روشن شده که آمریکا باید به حضور نظامی خود در خاورمیانه پایان دهد چراکه داعش، فتنه و جنگ‌ها را برای ما آورد و برای خدمت به اسرائیل تلاش می‌کند. تا زمانی که دست آمریکا برای مداخله در مناطق ما دراز است ما هرگز ثبات نخواهیم داشت و نمی‌توانیم در آرامش زندگی کنیم برای همین باید به حضور آمریکا در منطقه پایان دهیم. روز به روز برای ما آشکار می‌شود که اشغال فلسطین و مشروعیت بخشی به اسرائیل مقدمه‌ای برای اشغال جهان عرب هم از نظر سیاسی و هم از نظر فرهنگی و اجتماعی است چراکه یکی از پیشنهادات موجود در معامله قرن اسکان دادن فلسطینی‌ها در لبنان و کشورهای خلیج فارس و عدم بازگشتشان به فلسطین است. همچنین توافق‌های اقتصادی در این معامله وجود دارد که محور آن اسرائیل است.

او تأکید کرد: همگان باید بدانند ابقای اشغالری اسرائیل و مشروعیت بخشی به آن مقدمه‌ای برای اشغال کشورهای عربی است. مسئولیت همگان این است که از مقاومت فلسطین حمایت و با اشغالگران اسرائیلی مخالفت کنند وگرنه تبعات آن متوجه نسل‌های آتی خواهد شد.

نعیم قاسم گفت: دولت برای صدور بیانیه وزارتی به زمان نیاز دارد و بعد از آن طرح‌های عملی را برای نجات وضعیت مالی، اقتصادی و اجتماعی ایجاد خواهد کرد. این دولت باید اقداماتی اتخاذ کند که مردم بفهمند درحال بهبود وضعیت کشور هستیم.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها