کد خبر: 381758
|
۱۳۹۸/۱۱/۱۶ ۱۱:۰۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

کدام کشورها مالیات بیشتری دریافت می‌کنند؟/ پرتغال با 82.75 درصد بیشترین نرخ مالیات بر درآمد را دارد

پرداخت مالیات در کشورهای مختلفی انواع گوناگونی دارد. مالیات بر درآمد، مالیات بر ارزش افزوده، مالیات بر واردات و مالیات بر معاملات از انواع آن هستند. نرخ مالیات بر درآمد در کشورهایی مثل پرتغال، آروبا و کانادا بالاست.

کدام کشورها مالیات بیشتری دریافت می‌کنند؟/ پرتغال با 82.75 درصد بیشترین نرخ مالیات بر درآمد را دارد
کد خبر: 381758
|
۱۳۹۸/۱۱/۱۶ ۱۱:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| مژده اصغرزاده - ممکن است پرداخت مالیات برای بعضی از مردم سخت باشد، اما توجه به آن به چند دلیل حائز اهمیت است؛ معمولاً دولت‌ها درآمدی را که از راه دریافت مالیات کسب می‌کنند در زمینه‌های مختلفی چون آموزش، تکنولوژی، بهبود زیرساخت‌ها، نیروهای نظامی و برنامه‌های درمانی خرج می‌کنند. مالیات یکی از راه‌های بسیار مهم برای ادامه حیات یک کشور است پس پرداخت آن اهمیت زیادی دارد.

به گزارش اعتمادآنلاین، به نقل از world population review، اگر نگاهی به میزان مالیات کشورهای مختلف جهان بیندازید، می‌بینید که نرخ مالیات در کشورهای گوناگون بسیار متفاوت است. انواع مالیات برای اجناس یا املاک مختلف وجود دارد و قوانین آن در همه کشورها یکسان نیست؛ مثلاً در بعضی از ایالت‌های آمریکا مالیات بر فروش کالا وجود دارد و در برخی ایالات این مالیات تعریف نشده است که البته به جای مالیات فروش مالیات اضافی گرفته می‌شود یا نرخ مالیات بالاتر می‌رود تا این فقدان جبران شود، به این معنا که مثلاً شهروندان باید مالیات بر ملک بیشتری پرداخت کنند.

پیدا کردن کشورهایی که بیشترین نرخ مالیاتی را دارند کاری دشوار است، زیرا ما در کشورهای گوناگون قوانین، مقررات و انواع مختلف مالیات داریم. هدف از نگارش این مطلب نگاهی به این سه نوع مالیات است: مالیات بر درآمد، مالیات بر فروش و مالیات بر شرکت. ما این مالیات‌ها را بررسی و تعیین می‌کنیم که کدام کشورها بالاترین نرخ مالیاتی را دارند.

اول با مالیات بر درآمد شروع می‌کنیم. بیشترین نرخ این مالیات در کشور پرتغال اخذ می‌شود. بیشترین نرخ مالیات در این کشور 82.75 درصد است. پس از آن آروبا با 58.95 درصد و بعد کانادا در رتبه سوم قرار دارد. نرخ مالیات در ایالت کبک کانادا 58.75 درصد است.

پرتغال

حال به کمینه نرخ مالیات در کشورهای جهان می‌پردازیم. نرخ مالیات بر درآمد در کشور انگلیس حدود 40 درصد است. کشور دانمارک نیز نرخ مالیاتی 39 درصدی دارد، اما به دلیل بیکاری این نرخ به 34.63 درصد رسید. هلند بیشترین مقدار کمینه مالیات بر درآمد را دارد که این مقدار 36.55 درصد است.

پس از آن نگاهی به نرخ مالیات بر شرکت (corporate tax) در سراسر جهان می‌اندازیم. بالاترین نرخ مالیات بر شرکت متعلق به کشور سورینام است که این میزان به 36 درصد می‌رسد. کشورهای بنین، زامبیا، آرژانتین، گابن، بنگلادش و برونئی در رتبه‌های بعدی قرار دارند که نرخ مالیات در تمام این کشورها حدود 35 درصد است.

نهایتاً از بررسی مالیات بر ارزش افزوده درمی‌یابیم که در کشور هند این نرخ بالا و حدود 28 درصد است. پس از آن نیز کشور مجارستان با 27 درصد در رتبه دوم و برزیل در مقام سوم قرار دارد که مالیات بر ارزش افزوده آن 25 درصد است. کشورهای کرواسی، دانمارک، نروژ و سوئد نیز نرخ مالیات‌شان 25 درصد گزارش شده است.

سایت tax foundation نیز با درج مقاله‌ای که در آن نرخ مالیاتی 41 کشور را در سال 2019 مقایسه کرده به نتایج زیر رسیده است:

مالیات

مالیات

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها