محمد جواد آذری‌جهرمی، وزیر ارتباطات:

خبرهای خوشی از پرتاب ماهواره در راه است

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: در حوزه پرتاب ماهواره زمان مشخص شده و به‌زودی خبرهای خوبی در این زمینه خواهیم داشت.

خبرهای خوشی از پرتاب ماهواره در راه است
کد خبر: 381864
|
۱۳۹۸/۱۱/۱۴ ۱۰:۵۹:۵۴

اعتمادآنلاین| محمد جواد آذری‌جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، صبح امروز در حاشیه افتتاح پنج طرح حوزه ICT خراسان‌جنوبی در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: براساس مصوبات شورای عالی فضای مجازی تا سال 1404 حدود 10 درصد اقتصاد کشور باید تبدیل به اقتصاد دیجیتال شود که در این زمینه جوانان نقش‌آفرین هستند.

وی با بیان اینکه با خلاقیت جوانان خراسان‌جنوبی و راه‌اندازی 60 استارتاپ اتفاقات خوبی در این منطقه رخ داد و تعداد شرکت‌های استار تاپ به 300 شرکت رسید، بیان داشت: در زمینه رونق کسب و کارهای اینترنتی شورای عالی فضای مجازی سیاست‌گذاری خوبی انجام داده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه مسئله مهم در این زمینه توسعه بسیار عالی در فضای اطلاعاتی و مجازی کشور در هفت سال گذشته است، تصریح کرد: چالش‌های متعددی چون فیلترینگ و اتفاقات قطع اینترنت در آبان‌ماه روحیه امید فعالان در حوزه کسب و کارهای اینترنتی را ضعیف کرد.

آذری‌جهرمی خاطرنشان کرد: سیاست‌گذاری ما این است که اقتصاد نفتی را تبدیل به اقتصاد دیجیتال کنیم و اگر جوانان ما امیدوار و پای کار باشند این اتفاق می‌افتد.

وی با اعلام اینکه در حوزه پرتاب ماهواره زمان مشخص شده و به‌زودی خبرهای خوبی در این زمینه خواهیم داشت، مطرح کرد: خراسان‌جنوبی در حوزه دسترسی به خدمات فناوری در رتبه 31 قرار داشت که طبق تعهد به مردم این استان 290 میلیارد تومان پروژه در دو سال اخیر افتتاح و رتبه استان به 24 رسیده است.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها