کد خبر: 382085
|
۱۳۹۸/۱۱/۱۶ ۱۳:۰۰:۰۰
| |

مقصود اسعدی سامانی، دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی، در گفت‌و‌گو با «اعتمادآنلاین»:

آسمان ایران همچنان امن است/ کاهش ورود گردشگران به دلیل فصل سرماست/ تعداد شرکت‌های هواپیمایی در ایران بسیار پایین‌تر از کشورهای منطقه است/ شرکت‌های هواپیمایی ایرانی از به‌روزترین روش‌های مدیریتی دنیا استفاده می‌کنند/ شهرداری از ما عوارض می‌گیرد و هیچ خدمتی

مقصود اسعدی سامانی، دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی، در گفت‌و‌گو با «اعتمادآنلاین» به این پرسش از منظر دیگری نیز پاسخ داد: طی سال‌های گذشته دشمنان ایران تلاش بسیاری کردند که صنعت هوانوردی در ایران را از رونق بیندازند. مشکلات را انکار نمی‌کنیم، اما همچنان روی پا ایستاده‌ایم.

آسمان ایران همچنان امن است/ کاهش ورود گردشگران به دلیل فصل سرماست/ تعداد شرکت‌های هواپیمایی در ایران بسیار پایین‌تر از کشورهای منطقه است/ شرکت‌های هواپیمایی ایرانی از به‌روزترین روش‌های مدیریتی دنیا استفاده می‌کنند/ شهرداری از ما عوارض می‌گیرد و هیچ خدمتی
کد خبر: 382085
|
۱۳۹۸/۱۱/۱۶ ۱۳:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ فرشته‌ بهروزی‌نیک- «حتی در این شرایط سخت شاهد افزایش تعداد شرکت‌های هواپیمایی هستیم.» این بخشی از اظهارنظر دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی در پاسخ این سوال است که آیا تحریم‌ها و حوادث اخیر موجب افت عملکرد شرکت‌های هواپیمایی در کشور شده است؟

مقصود اسعدی سامانی، در گفت‌و‌گو با اعتمادآنلاین، به این پرسش از منظر دیگری نیز پاسخ داد: طی سال‌های گذشته دشمنان ایران تلاش بسیاری کردند که صنعت هوانوردی در ایران را از رونق بیندازند. مشکلات را انکار نمی‌کنیم، اما همچنان روی پا ایستاده‌ایم.

مهم‌ترین مشکلات ایرلاین‌ها چیست؟

سامانی همچنین مهم‌ترین مشکل فعلی ایرلان‌ها در ایران را بازگو کرد: شاید بتوانم بگویم مهم‌ترین مساله ما وجود قوانین سخت‌گیرانه برای تاسیس شرکت است. تعداد شرکت‌های هواپیمایی در ایران بسیار پایین‌تر از کشورهای منطقه است، از همین رو تعداد صندلی و حتی تعداد پروازها هم کمتر خواهد بود.

شهرداری‌ها بابت فروش هر بلیت رقمی در حدود پنج درصد عوارض از شرکت‌های هواپیمایی دریافت می‌کنند. این عوارض در حالی بر قیمت بلیت تاثیرگذار است که شهرداری کمترین خدمت را به ما ارائه می‌دهد.

او در ادامه صحبت‌های خود به مشکلاتی که شهرداری‌ها برای ایرلاین‌ها به وجود آورده‌اند اشاره کرد و گفت: شهرداری‌ها بابت فروش هر بلیت رقمی در حدود پنج درصد عوارض از شرکت‌های هواپیمایی دریافت می‌کنند. این عوارض در حالی بر قیمت بلیت تاثیرگذار است که شهرداری کمترین خدمت را به ما ارائه می‌دهد.

این دست‌اندرکار صنعت هوایی کشور در واکنش به این مطلب که با وجود همه اظهارنظرها، دولت‌ها توجه چندانی به صنعت حمل‌و‌هوایی در کشور نشان نمی‌دهند گفت: واقعیت این است که دولت چندان از ما حمایت نمی‌کند؛ تعدد قوانین و تغییرات مدیریتی در این بخش بالاست؛ شرکت‌های هواپیمایی ایرانی از به‌روزترین روش‌های مدیریتی دنیا استفاده می‌کنند تا وضعیت درآمدی خود را مناسب و سودده نگه دارند که از جمله آنها چابک‌سازی بخش اداری‌شان است.

آسمان ایران همچنان امن است

به گفته دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی در روز‌های گذشته اخبار نادرستی شنیده شد مبنی بر اینکه تعداد ورود گردشگران و همچنین تعداد پروازها کاهش یافته که این اخبار شایعه بوده و آسمان ایران همچنان امن است.

آن‌طور که سامانی توضیح داد، اگر کاهشی هم اتفاق افتاده به دلیل سرما بوده و در زمستان چنین اتفاقی طبیعی است؛ هنوز حساسیت‌هایی در خصوص عبور از آسمان ایران وجود دارد که به مرور زمان رفع می‌شود و همه چیز به حالت سابق برمی‌گردد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها