سرمربی ذوب آهن:

فدراسیون از تیم ملی والیبال زنان ناامید شد

سرمربی تیم والیبال زنان ذوب آهن گفت: تیم ملی والیبال زنان دیدارهای تدارکاتی و تمرینات خوبی را پشت سر گذاشت اما همه اینها در قهرمانی آسیا بی‌ثمر شد. عملکرد ضعیف آنان مسوولان فدراسیون را ناامید و ترکیب تیم تغییر کرد.

فدراسیون از تیم ملی والیبال زنان ناامید شد
کد خبر: 382243
|
۱۳۹۸/۱۱/۱۶ ۰۸:۲۹:۲۹

اعتمادآنلاین| فریبا صادقی روز چهارشنبه درخصوص تغییر ترکیب تیم ملی کار اظهار داشت: در این موضوع هدف فدراسیون بسیار مهم است زیرا تیم ملی والیبال زنان ایران باید برای صعود از گروه خود و کسب سهمیه المپیک قهرمان می‌شد و امکان این امر وجود نداشت. فدراسیون به همین دلیل تصمیم گرفت تا این فرصت را به بازیکنان جوان بدهد تا ارزیابی کند که آنان قابل سرمایه‌گذاری هستند یا خیر. اما به نظرم باید تیم ملی ترکیبی از با تجربه‌ها و جوانترها در کنار هم باشند. به یقین عملکرد بزرگسالان در مسابقات اخیر در کره‌جنوبی باعث شد، مسوولان چنین تصمیمی بگیرند و آنان را کنار بگذارند. این بازیکنان اردوهای تدارکاتی و تمرینات خوبی را پشت سر گذاشتند و خیلی تلاش کردند اما به ثمر نرسید. اگر نتایج بهتری کسب می‌کردند مسوولان به آنان امیدوار می‌شدند.

وی عنوان کرد: در نیم فصل اول به دلیل آنکه ملی‌پوشان باید در مسابقات گزینشی المپیک شرکت می‌کردند، وقفه‌ای در لیگ والیبال زنان ایجاد شد. همواره اولویت با تیم ملی است اما ترتیب بازی‌ها و برنامه‌ها بهم ریخت. ما در هفته چهارم با سایپا بازی داشتیم و مجبور شدیم در هفته آخر با این تیم بازی کنیم. زیرا بازیکنان در اوایل لیگ از آمادگی لازم برخوردار هستند اما هر چقدر به سمت دیدارهای پایانی فصل نزدیک می‌شویم آسیب دیدگی آنان بیشتر می‌شود و امکان شکست در بازی‌ها وجود دارد.

سرمربی تیم والیبال زنان ذوب آهن افزود: دیدار سختی برابر سایپا داشتیم زیرا ملی‌پوشان این تیم در اردوها و مسابقات گزینشی المپیک حضور داشتند و از سطح آمادگی بیشتری برخوردار بودند. دیدار با باریج اسانس را نیز به دلیل مصدومیت 2 بازیکن واگذار کردیم اما در دیدار با سایپا موفق شدیم این شکست را جبران کنیم و با اختلاف امتیاز، رده دوم گروه را بدست بیاوریم. تنها یک باخت در این فصل داریم و شرایط ما به هم نزدیک است. باریج اسانس هم دیگر تیم اصفهانی است که مورد حمایت ما قرار دارد و خوشحالم که 2 تیم اصفهانی در بالای جدول حضور دارند. در کل دیدارهای نیم فصل اول خوب بود اما با فاصله برگزار شد و امیدوارم در دور برگشت به دلیل فشردگی زیاد بازی‌ها و پلی‌آف این دیدارها با کیفیت خوبی برگزار شود.

وی درخصوص اعتراض سایپا به قضاوت نادرست داور در این دیدار عنوان کرد: در این دیدار اختلاف امتیاز بین شماره‌انذار دستی و تابلوی اسکوربورد پیش آمد که داور این اشتباه را مرتکب شد اما به سرعت آن را اصلاح کرد. در برخی از خبرها از سرمربی سایپا خوانده‌ام که این پوئن روی 22 بوده اما اینگونه نیست و این پوئن روی 12 و 14 بوده است.

همچنین فشار روی سایپا به دلیل حضور تماشاگران و شرایط سنگین بازی وجود داشت. ما نیز سه بار به داور اعتراض کردیم. داوری این مسابقه کار خیلی سختی بود اما داوران این دیدار را مدیریت کردند و می‌توانستند با دادن کارت و اخراج بازیکنان جو بازی را خراب کنند اما بدنبال ایجاد جوی زیبا و تماشایی بودند.

صادقی یادآور شد: بازی گروهی با حرفه‌ای قابل قیاس نیست همینطور که هیچ کس باور نمی‌کرد که از باریج اسانس ببازیم و از سایپا ببریم. اکنون رقابت خوبی بین چهار تیم صدر جدولی وجود دارد اما امیدوارم رقابت حرفه‌ای به دور از حواشی باشد زیرا حواشی والیبال زنان را به سمت و سویی خواهد برد که سال بعد حامیان مالی به آن ورود نکنند. بهتر است به جای اندیشیدن به نتیجه‌گرایی به دوام لیگ و حفظ حامی ملی فکر کنیم.

وی ادامه داد: در فصل گذشته تعداد تیم‌ها و رقابت کمتر بود. همچنین ملی‌پوشان در 2 تیم حضور داشته‌اند اما در این فصل با اضافه شدن اکسون و باریج اسانس از دسته یک به لیگ برتر و پراکندگی بازیکنان ملی در تیم‌های مختلف بازی‌ها را در نیم فصل اول جذاب کرد. برای حضور تیم‌ها در لیگ برتر باید سلسله مراتبی رعایت شود. در واقع تیم‌هایی باید به لیگ برتر راه یابند که در لیگ دسته یک مقام اول و دوم را کسب کنند. این گزینه ملاک بهتری برای راهیابی تیم‌ها به لیگ برتر است تا اینکه هر تیمی با بضاعت مالی بالا در لیگ برتر شرکت کند. تیم‌های جوانی در این فصل داریم که با قابلیت هستند اما در سطح لیگ برتر نیستند و همین امر سبب طولانی شدن لیگ و کاهش کیفیت آن می‌شود و منطقی است که مثل باریج و اکسون که در لیگ دسته یک محک خوردند به لیگ برتر وارد شوند.

تیم ملی والیبال زنان ایران در پایان مرحله گروهی رقابت های انتخابی المپیک که دی ماه در شهر شهر ناخون راتچاسیما تایلند برگزار شد با سه شکست در رده چهارم جدول رده بندی قرار گرفت و از دور رقابتها کنار رفت.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها