اصغر جهانگیر، رئیس سازمان زندان‌ها خبر داد:

توسعه روند کاهش جمعیت کیفری در زندان های سراسر کشور

رئیس سازمان زندان‌ها، در نشست شورای اداری شهرستان دشتستان از اعزام 16 گروه به 16 استان کشور برای بررسی پرونده زندانیان جهت برخورداری از ظرفیت های  قانونی با هدف کاهش جمعیت کیفری خبر داد.

توسعه روند کاهش جمعیت کیفری در زندان های سراسر کشور
کد خبر: 382346
|
۱۳۹۸/۱۱/۱۶ ۱۱:۳۷:۰۰

اعتمادآنلاین| اصغر جهانگیر، رئیس سازمان زندان‌ها در این نشست بر اهمیت نقش فرهنگ سازی و مشارکت مردم در عرصه های مختلف کشور تاکید کرد.

رئیس سازمان زندان ها گفت: امروز به برکت انقلاب اسلامی، کشور عزیز ما از امنیت عالی و ثبات در منطقه برخوردار است و همه ما قدردان این نعمت هستیم.

نماینده رئیس قوه قضائیه در سفر به استان بوشهر اظهار داشت: استراتژی حضرت امام در پیشبرد اهداف انقلاب توجه به مفهوم امت به عنوان سرمایه انسانی عظیمی بود که همه دیدیم تا به امروز همین امت اسلامی در تمامی عرصه ها حضور شایسته داشتند. رئیس سازمان زندان ها در ادامه با تاکید بر کاربردی بودن سفرهای رئیس قوه قضائیه و آثار مثبت آن در توسعه قضایی و رفع مشکلات مردم گفت: یکی از مهمترین کارهای قوه قضائیه توسعه عدالت و دفاع از حقوق مردم است.

این مقام ارشد قضایی در خصوص وضعیت قضایی استان بوشهر نیز گفت: آمار جمعیت کیفری استان نسبت به میانگین کشوری پایین است. در این استان 98درصد زندانیان را مردان و 2درصد آنها را زنان تشکیل می دهند. وی ادامه داد: سه جرم اول استان به ترتیب: سرقت، جرائم مربوط به موادمخدر و جرائم علیه اشخاص است.

رئیس سازمان زندان ها گفت: مشکلات اقتصادی یکی از علل اصلی وقوع جرائم در این استان است که توجه به زیرساخت ها برای رفع مشکلات و توسعه منطقه ضروری است. دکتر جهانگیر در بخش دیگری از سخنان خود گفت: یکی دیگر از اقداماتی که باید انجام شود توسعه فرهنگ صلح و سازش در جامعه است.

وی گفت: باید از ظرفیت های مختلف اجتماعی از جمله مساجد و ریش سفیدان برای توسعه این فرهنگ استفاده کنیم. رئیس دفتر بازرسی ویژه قوه قضائیه گفت: برای توسعه کشور نیاز به کار جهادی داریم و باید طوری عمل کنیم که مردم احساس امنیت و رضایت داشته باشند.

گفتنی است در ابتدای این جلسه که با حضور تمامی اعضای شورای اداری شهرستان برگزار شد؛ امام جمعه، رئیس دادگستری، دادستان، فرماندار و شهردار دشتستان ضمن سخنانی مطالبات و نیازهای شهرستان را مطرح نمودند.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی سازمان زندان‌ها

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها