حسین ذوالفقاری، معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور:

ساختار تصمیم‌گیری کشور با موازی‌کاری مواجه است

معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور گفت: یکی از مشکلات مهم حوزه تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی کشور، مساله موازی‌کاری است و بخش‌های مختلف اجرایی در کشور اشرافی به حوزه‌های وظایفی یکدیگر ندارند و هر بخش به شکل جزیره‌ای و جدا از هم عمل می‌کند.

ساختار تصمیم‌گیری کشور با موازی‌کاری مواجه است
کد خبر: 382362
|
۱۳۹۸/۱۱/۱۶ ۱۲:۰۴:۵۲

اعتمادآنلاین| حسین ذوالفقاری، معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور، روز چهارشنبه در نخستین نشست کمیته پدافند غیرعامل وزارت کشور که با حضور رییس سازمان پدافند غیرعامل کشور برگزار شد، اظهار داشت: پدافند غیرعامل روز به روز از اهمیت بیشتری برخوردار می‌شود و به‌رغم اینکه، در چند سال گذشته بیشتر در بحث‌های نظری بوده است، اما امروز در بعضی زمینه‌ها اتفاقاتی می‌افتد که این اهمیت و توجه عملی و علمی به مساله پدافند غیرعامل را در جامعه و سازمان‌ها و نهادهای کشور کاملا روشن می‌کند.

رییس کمیته پدافند غیرعامل وزارت کشور افزود: این وزارتخانه در ارتباط با پدافند غیرعامل دو وظیفه دارد. یک بخش اینکه، وزارت کشور، باید در این زمینه چه کار کند و یک وظیفه و شان دیگر آنکه، به لحاظ جایگاهی که دارد و نقشی که استانداران و فرمانداران در مناطق کشور دارند، چه ماموریت‌هایی را می‌تواند دنبال کند.

ساختار تصمیم گیری با مساله موازی‌کاری روبرو است

ذوالفقاری بیان کرد: متاسفانه یکی از مشکلات مهم در ساختار کشور که در حوزه تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی با آن مواجه هستیم، مساله موازی‌کاری است. بخش‌های مختلف اجرایی در کشور اشرافی به حوزه‌های وظایفی یکدیگر ندارند. هر بخشی به صورت جزیره‌ای و جدا از هم عمل می‌کند.

وی با اظهار اینکه در چنین ساختار تصمیم‌گیری، انرژی‌ها هدر می‌رود و به جای هم‌افزایی، شاهد پراکنده‌کاری و موازی‌کاری می‌شویم، خاطرنشان کرد: باید شرایط را به سمتی ببریم که همه نهادها در ارتباط توامان با هم و به صورت شبکه‌ای عمل تا نتیجه موردنظر حاصل شود.

معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور در همین راستا گفت: باید به سمت نزدیکی فکری حرکت کنیم و سازمان‌ها و نهادهای تصمیم‌گیر را به سمت هدفی واحد معطوف کنیم.

معاون وزیر کشور با اشاره به مدل اربعین به عنوان مدلی موفق در عرصه مدیریتی و خدمات‌رسانی موفق به مردم و زائران، افزود: در اربعین فضایی ایجاد کردیم که از همه ظرفیت‌های موجود استفاده کنیم. از منظری این تدبیر را در ستاد اربعین به کار بردیم که به جای ظرفیت‌سازی جدید از ظرفیت‌های موجود و ممکن بهترین و بیشترین استفاده را ببریم.

منبع: پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت کشور

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها