واشنگتن برنامه پهپادی اطلاعاتی مشترک با «آنکارا» را متوقف کرد

واشنگتن به طور نامحدود برنامه اطلاعاتی مشترک از طریق پهپاد با ترکیه را در پی عملیات آنکارا در شمال سوریه تعلیق کرده است.

واشنگتن برنامه پهپادی اطلاعاتی مشترک با «آنکارا» را متوقف کرد
کد خبر: 382408
|
۱۳۹۸/۱۱/۱۶ ۱۴:۳۴:۱۲

اعتمادآنلاین| ترکیه در شمال سوریه عملیات چشمه صلح را در اکتبر 2019 انجام داد و حالا مقام‌های واشنگتن می‌گویند، به دلیل این عملیات، برنامه اطلاعاتی مشترک از طریق پهپاد با ترکیه تعلیق شده است.

بر اساس این برنامه، آمریکا ماموریت‌های جمع‌آوری اطلاعات به وسیله پهپاد از «حزب کارگران کردستان ترکیه» موسوم به پ.ک.ک را انجام می‌داد. این ماموریت که در 2007 آغاز شد، از پایگاه هوایی اینجرلیک انجام می‌شد و اطلاعات به دست آمده با مقام‌های ترکیه‌ای به اشتراک گذاشته می‌شد.

به گفته یکی از مقام‌های آمریکای، توقف این عملیات و همکاری مشترک، کار جمع‌آوری اطلاعات از پ.ک.ک را برای ترکیه بسیار مشکل و هزینه‌بردار می‌کند. یک مقام‌ ترکیه‌ای نیز با تایید اینکه این برنامه متوقف شده است، گفت:‌ در سال‌های اخیر، ترکیه برای دستیابی به اطلاعات مورد نیاز از طریق پهپادها دچار مشکل نبوده است.

پس از آنکه آمریکا نیروهایش را از سوریه خارج کرد، ترکیه با عملیات چشمه صلح علیه نیروهای کرد هم‌پیمان آمریکا وارد میدان شد؛ عملیاتی که با انتقادهای داخلی و خارجی فراوانی روبرو بود.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها