افشین علا، شاعر، نویسنده و فعال سیاسی اصلاح‌طلب، در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:

نمی‌توانستم بپذیرم به خاطر تعلق خاطر و گرایش به یک جریان سیاسی رد صلاحیت شوم/ ندادن لیست واحد انتخاباتی یعنی واگذار کردن میدان به رقیب/ برخی بزرگان دنبال گرفتن تایید صلاحیت علی مطهری هستند

افشین علا، فعال سیاسی اصلاح‌طلب با انتقاد از راهبرد اصلاح‌طلبان برای انتخابات پیش روی مجلس گفت: درست است امروز برای انتخابات مجلس یازدهم چهره‌های شاخصی مثل علی مطهری و محمود صادقی را نداریم، ولی آیا قبل از اینکه محمود صادقی به مجلس برود کسی از ظرفیت‌هایش مطلع بود؟ ایشان بعد از اینکه وارد مجلس شد ظرفیت‌های خودش را به عنوان یک نماینده شجاع، عملگرا و اثرگذار نشان داد.

نمی‌توانستم بپذیرم به خاطر تعلق خاطر و گرایش به یک جریان سیاسی رد صلاحیت شوم/ ندادن لیست واحد انتخاباتی یعنی واگذار کردن میدان به رقیب/ برخی بزرگان دنبال گرفتن تایید صلاحیت علی مطهری هستند
کد خبر: 382578
|
۱۳۹۸/۱۱/۱۷ ۱۴:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ با توجه به اینکه زمان زیادی تا برگزاری انتخابات مجلس یازدهم نمانده و اکثریت نامزدهای اصلاح‌طلبان رد صلاحیت شده‌اند، شورای عالی اصلاح‌طلبان با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد در تهران لیست انتخاباتی نخواهند داد ( بیشتر بخوانیم ).

اما جواد امام، فعال سیاسی اصلاح‌طلب در این باره گفته اگر چه شورای عالی اصلاح‌طلبان اعلام کرده لیست انتخاباتی نمی‌دهیم، ولی احزاب اصلاح‌طلب مختارند خودشان لیست انتخاباتی بدهند ( بیشتر بخوانیم ). البته این تصمیم شورای عالی و راهبرد ندادن لیست انتخاباتی اصلاح‌طلبان در مجلس یازدهم با واکنش‌های مختلفی از سوی فعالان سیاسی اصلاح‌طلب مواجه شد و برخی از جمله افشین علا، فعال سیاسی اصلاح‌طلب، به نقد این تصمیم روی آوردند و آن را واگذاری میدان به رقیب تلقی کردند.

اعتراض کردم، تایید شدم

افشین علا، شاعر، نویسنده و فعال سیاسی اصلاح‌طلب، در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین ، در توضیح دلایل رد و سپس تایید صلاحیت خود برای انتخابات مجلس یازدهم گفت: بعد از اینکه رد صلاحیت من اعلام شد، نسبت به آن اعتراض کردم و خوشبختانه اعتراضم نتیجه داد و تایید شدم.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در پاسخ به اینکه اعتراض شما مشخصاً به چه مواردی بود، بیان کرد: اعتراضم مبتنی بر فعالیت‌های گذشته در عرصه هنر، ادبیات و سیاست بود که همه آنها در راستای نظام بود. با همه جناح‌های سیاسی هم در 2 سه دهه اخیر تعامل داشته‌ام و بارها آثارم مورد تایید و تجلیل بزرگان قرار گرفته است. بنابراین نمی‌توانستم بپذیرم به خاطر تعلق خاطر و گرایش به یک جریان سیاسی رد صلاحیت شوم.

علا تاکید کرد: اعتراضم را به شورای نگهبان تقدیم کردم و پیگیر بودم تا به نتیجه برسد. تا جایی که اطلاع دارم بسیاری از دلسوزان نظام هم به این موضوع معترض بودند و پیگیری کردند.

او به رد صلاحیت بسیاری از چهره‌های شاخص از جمله علی مطهری، نماینده مردم تهران در مجلس، اشاره کرد و گفت: بسیاری از بزرگان نسبت به رد صلاحیت آقای مطهری ناراحت و نگران هستند و این موضوع را پیگیری می‌کنند. البته آنها این لطف را نسبت به من هم داشتند و نتیجه رایزنی‌های آنها، تجدید نظر شورای نگهبان و تایید صلاحیت من بود.

در فضایی تایید صلاحیت شدم که سپهر انتخابات را مثبت نمی‌بینم

این شاعر، نویسنده و نامزد انتخاباتی تایید صلاحیت‌شده مجلس یازدهم تصریح کرد: متاسفانه در فضایی این تایید صلاحیت انجام شده که سپهر انتخابات را زیاد مثبت نمی‌بینم، چرا که اصلاح‌طلبان به عنوان یکی از جریانات اصلی سیاسی کشور عملاً از انتخابات کنار کشیده و اعلام کرده‌اند امکان رقابت برایشان وجود ندارد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب تاکید کرد: البته تا حد زیادی حق دارند و بسیاری از چهره‌های شاخص اصلاح‌طلب رد صلاحیت شده‌اند، ولی من شخصاً- نه به عنوان یک نامزد تایید صلاحیت شده اصلاح‌طلب، بلکه به عنوان یک شهروند، ناظر و فعال سیاسی- معتقدم ای کاش اصلاح‌طلبان مثل همیشه با درنظر گرفتن واقعیات حاکم در عرصه سیاسی کشور، باز هم راه مدارا در پیش می‌گرفتند و فهرست واحدی برای انتخابات مجلس می‌دادند.


این فعال سیاسی اصلاح‌طلب تاکید کرد: درست است امروز برای انتخابات مجلس یازدهم چهره‌های شاخصی مثل علی مطهری و محمود صادقی را نداریم، ولی آیا قبل از اینکه محمود صادقی به مجلس برود کسی از ظرفیت‌هایش مطلع بود؟ ایشان بعد از اینکه وارد مجلس شد ظرفیت‌های خودش را به عنوان یک نماینده شجاع، عملگرا و اثرگذار نشان داد.

تایید رهبر اصلاحات به نامزدهای جدید اعتبار می‌بخشد

این نویسنده، شاعر و نامزد انتخاباتی تایید صلاحیت شده تصریح کرد: در حال حاضر هم درست است اصلاحات نیروهای کمّی در اختیار ندارد و شاید صاحب نام نباشند، ولی تایید رهبر اصلاحات به آنها اعتبار می‌بخشد. همانطور که تایید ایشان به لیست امید در دوره قبل اعتبار بخشید.

علا تاکید کرد: با این راهبرد و تصمیم بر ارائه نکردن لیست واحد، اصلاحات کاملاً میدان را به جناح رقیب واگذار کرد.

او افزود: البته انکار نمی‌کنم و شرایط بسیار سختی است، ولی از آنجا که اصلاحات یک حرکت درون نظام است و با وجود همه بی‌مهری‌ها همچنان ابراز وفاداری می‌کند و به کنش درون نظام خود ادامه می‌دهد، جا داشت این دوره هم با مدارا و تدبیر بیشتری فهرست واحدی برای انتخابات مجلس ارائه می‌کرد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها