کد خبر: 382754
|
۱۳۹۸/۱۱/۱۸ ۱۱:۱۶:۲۹
| |

«آمریکا» معافیت عراق از تحریم واردات گاز از ایران را تمدید می‌کند

روزنامه «وال استریت ژورنال» در گزارشی اعلام کرد وزارت خزانه‌داری آمریکا به زودی معافیت عراق از تحریم واردات گاز از ایران را تمدید می‌کند.

«آمریکا» معافیت عراق از تحریم واردات گاز از ایران را تمدید می‌کند
کد خبر: 382754
|
۱۳۹۸/۱۱/۱۸ ۱۱:۱۶:۲۹

اعتمادآنلاین| نشریه «وال استریت ژورنال» به نقل از منابع آگاه گزارش داد که دولت آمریکا قصد دارد مجوز معافیت عراق از تحریم واردات گاز و برق از ایران را تمدید کند.


وال استریت ژورنال با اشاره به برخی اختلاف نظرها در دولت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا سر اعطای این مجوز نوشت که پیش از این برخی مقام‌های آمریکایی پیشنهاد کرده بودند که با توجه به درگیری‌های اخیر میان واشنگتن- بغداد بهتر است که معافیت عراق تمدید نشود؛ اما در پی معرفی نخست‌وزیر جدید عراق پیروزی در نهایت نصیب مقام‌هایی شد که از تمدید این معافیت‌ها حمایت می‌کردند.

لازم به ذکر است که مجوز پیشین در ماه اکتبر و برای 40 روز صادر شده بود و در نتیجه این مجوز هفته آینده منقضی می‌شود.

روزنامه وال استریت ژورنال به نقل از یک مقام عراقی نوشت که مقام‌های آمریکایی بغداد را تهدید کرده‌اند که در صورت آسیب دیدن نیروهای آمریکایی در حملات احتمالی در عراق، این احتمال وجود دارد که آمریکا در تصمیم خود برای تمدید معافیت تحریمی عراق تجدیدنظر کند.

وال استریت ژورنال همچنین نوشته است آمریکا از عراق خواسته تا برای «قطع وابستگی» به ایران، به سمت انعقاد قرارداد با شرکت‌های آمریکایی از جمله توافق 50 میلیارد دلاری با شرکت «اکسون موبیل» آمریکا حرکت کند.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها