اردوغان: طرح ترامپ، رؤیایی است که صلح را تهدید می‌کند

رئیس‌جمهور ترکیه تاکید کرد طرح به اصطلاح صلح ترامپ تحت عنوان معامله قرن که سرتیتر رسانه‌ها قرار گرفته و قدس را به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی معرفی می‌کند، رویایی بیش نیست.

اردوغان: طرح ترامپ، رؤیایی است که صلح را تهدید می‌کند
کد خبر: 383352
|
۱۳۹۸/۱۱/۲۰ ۱۲:۲۲:۰۹

اعتمادآنلاین| «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه، تاکید کرد طرح به اصطلاح صلح ترامپ تحت عنوان معامله قرن که سرتیتر رسانه‌ها قرار گرفته و قدس را به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی معرفی می‌کند، صرفاً رویایی است که صلح و ثبات منطقه را تهدید می‌کند و ما هرگز اجازه اجرای آن را نمی‌دهیم.

وی در سخنانی از طریق ویدئو کنفرانس در اجلاس نمایندگان پارلمانی حامی قدس در کوالالامپور، اظهار داشت که ما هرگز این طرح را که به دنبال الحاق اراضی فلسطینی و نابودی کامل فلسطین و قدس است، به رسمیت نمی‌شناسیم.

اردوغان عنوان کرد که این طرح به ظاهر بر راهکار تشکیل دو دولت تاکید دارد اما در اصل هدف از آن مشروعیت‌بخشی به اشغالگری رژیم صهیونیستی تحت نظارت دولت آمریکا است.

او افزود که فلسطین سال‌ها است که در معرض نابودی قرار دارد و رژیم صهیونیستی به شیوه‌ای غیرعادلانه و نامشروع تا اینجا گسترش یافته است و ترکیه هرگز نمی‌تواند در برابر حاکمیت این رژیم بر قدس سکوت کند و برادران فلسطینی خود را تنها رها کند.

اردوغان بار دیگر قدس را خط قرمز خواند و گفت مسئولیت اصلی و بزرگ ما به عنوان کشورهای اسلامی در شرایط کنونی، حمایت از مسجد الاقصی و قدس به عنوان نماد اساسی صلح و دفاع از حقوق ملت فلسطین است.

او حمایت برخی کشورهای اسلامی و عربی از معامله قرن را غیرقابل قبول خواند و گفت نباید فراموش کنیم که قدس تنها مساله مسلمانان در فلسطین نیست، بلکه قدس عزت و کرامت جهان اسلام و یک قضیه مشترک است.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها