کد خبر: 383640
|
۱۳۹۸/۱۱/۲۱ ۱۲:۴۹:۰۰
| |

چین آزمایش واکسن «کرونا» روی حیوانات را آغاز کرد

تلویزیون چین گزارش کرد از زمان شیوع ویروس کرونا، تعدادی از شرکت‌های این کشور و نهادهای تحقیقاتی و پزشکی روی ساخت واکسن متمرکز شده‌اند و هم اکنون کار آزمایش واکسن تولیدی روی حیوانات شروع شده است.

چین آزمایش واکسن «کرونا» روی حیوانات را آغاز کرد
کد خبر: 383640
|
۱۳۹۸/۱۱/۲۱ ۱۲:۴۹:۰۰

اعتمادآنلاین| گزارش‌ها حاکی است این واکسن را دانشگاه تونگجی و بیمارستان شرق شانگهای تولید کرده‌اند و از روز یکشنبه آزمایش آن روی موش‌ها شروع شده است.

لیو جونگمین، رییس این بیمارستان در مصاحبه با تلویزیون چین تاکید کرد در مرحله اول واکسن روی 100 موش آزمایش می‌شود.

او تصریح کرد در مرحله بعدی آزمایش روی حیوانات بزرگتری چون میمون انجام می شود تا بر اساس داده‌های دریافتی و نتایج آزمایشگاهی، استفاده از واکسن روی بیماران آغاز شود.

این پزشک چینی گفت که استفاده از نمونه‌های واکسن تولیدشده در شهر شانگهای واقع در شرق چین در مرکز پیشگیری از بیماری‌ها و نهاد تولید دارو در چین نیز شروع شده است.

او از این واکسن با نام ام آر ان آ نام برد و گفت که از مزیت‌های آن این است که با سرعت قابلیت تولید دارد و نتایج آن می توان برای درمان بسیار قوی و موثر باشد.

گزارش‌ها حاکی است که ده‌ها شرکت و موسسه تحقیقاتی در چین و دیگر کشورهای دنیا سرمایه‌گذاری کلانی برای تولید واکسن برای درمان ویروس کرونا کرده‌اند.

اگر واکسن مورد نظر ساخت چین روی حیوانات نتایج موثری داشته باشد آن زمان استفاده کلینکی از آن روی بیماران در اوایل ماه آوریل شروع خواهد شد.

لی که چیانگ، نخست‌وزیر چین به همه موسسات تحقیقاتی و مرکز پیشگیری و کنترل بیماری چین دستور داده است تا به سرعت دارو و واکسن این ویروس را تهیه کنند.

او به دنبال بازدید از شماری مراکز پزشکی کشور گفت که باید با تعدادی از کسانی که به ویروس مبتلا شده اند، ارتباط برقرار کرد تا مشخص شود نحوه ابتلای آنها چگونه بوده است و در نتیجه با این اطلاعات بتوان راه های موثرتری برای پیشگیری و درمان پیدا کرد.

در تحولی دیگر سازمان بهداشت جهانی از اعزام یک تیم از کارشناسان به چین برای بررسی وضعیت شیوع بیماری اعزام کرده است.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها