کد خبر: 384185
|
۱۳۹۸/۱۱/۲۳ ۱۵:۴۰:۰۰
| |

گزارش «اعتمادآنلاین» از نامزدهای انتخابات فدراسیون فوتبال

فوتبال ایران نیازمند مدیری اقتصادی است

یکشنبه گذشته مهلت ثبت‌نام نامزدهای انتخابات فدراسیون فوتبال به پایان رسید؛ اما ثبت‌نام محمدرضا کلالی، شهردار مشهد و رضا جلالی، معاون امور ایثارگران شهرداری تهران، توجه خیلی از اهالی فوتبال را به خود جلب کرده است.

فوتبال ایران نیازمند مدیری اقتصادی است
کد خبر: 384185
|
۱۳۹۸/۱۱/۲۳ ۱۵:۴۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ یکشنبه گذشته مهلت ثبت‌نام نامزدهای انتخابات فدراسیون فوتبال به پایان رسید و مهدی محمدنبی، حبیب کاشانی، محمدحسین قریب، امیرمسعود هراتیان، حیدر بهاروند، رضا جلالی، هدایت ممبینی و محمدرضا کلالی برای پست ریاست این فدراسیون ثبت‌نام کردند ( بیشتر بخوانیم ).

در این میان ثبت‌نام محمدرضا کلالی، شهردار مشهد و رضا جلالی، معاون امور ایثارگران شهرداری تهران، توجه خیلی از اهالی فوتبال را به خود جلب کرده است. کلالی آذرماه سال 1397 با تایید وزارت کشور شهردار مشهد شد و طی این یک سال و چند ماهی که در این پست حضور داشته توانسته قدم‌های مثبتی برای این کلانشهر بردارد. جلالی هم بهمن‌ماه سال 1396 مدیرکل امور ایثارگران شهرداری تهران شد و حالا امیدوار است بتواند ریاست فدراسیون فوتبال ایران را بر عهده بگیرد ( بیشتر بخوانیم ).

مجمع فدراسیون فوتبال

مدیرانی که خود دلیل اصلی مشکلات فوتبال هستند

اهالی فوتبال معتقدند افرادی چون حیدر بهاروند، هدایت ممبینی و مهدی محمدنبی سال‌هاست در فدراسیون فوتبال حضور دارند و دلیل اصلی مشکلات امروز فوتبال ایران همین افراد هستند. افرادی که برخی از آنها همچون ممبینی و بهاروند هنوز هم در این فدراسیون سمت دارند باید پاسخگوی سوءمدیریت خودشان باشند. حبیب کاشانی و محمدحسین قریب هم که سابقه مدیرعاملی پرسپولیس و استقلال را در کارنامه دارند نتوانسته‌اند تاثیر مثبتی بر روند اقتصادی این 2 باشگاه بزرگ پایتخت بگذارند و تنها بر بدهی‌های این 2 باشگاه افزوده‌اند. ضمن اینکه در بین نامزدهای ریاست فدراسیون هستند افرادی که به دلیل قانون بازنشستگی نمی‌توانند در این انتخابات حضور پیدا کنند و به احتمال زیاد در روند تایید صلاحیت‌ها از دور رقابت خارج خواهند شد ( بیشتر بخوانیم ).

 انتخابات فدراسیون فوتبال

حضور چهره‌های جدید در انتخابات فدراسیون فوتبال

محمدرضا کلالی سابقه مدیریتی زیادی دارد، اما اولین پست مدیریتی او معاونت مالی و پشتیبانی شهرداری مشهد بود. او البته سابقه حضور در فوتبال را هم دارد و مدتی عضو موسس و هیات‌مدیره باشگاه سیاه‌جامگان ابومسلم خراسان بود. او که دانش‌آموخته اقتصاد است طی مدتی که شهرداری مشهد را عهده‌دار بود توانست بالغ‌ بر هفت هزار میلیارد تومان از بدهی این شهر را تسویه کند و بدهی‌های پیمانکاران شهرداری را هم به صفر برساند. شهردار مشهد حالا می‌کوشد تا به ریاست بالاترین پست مدیریتی در فوتبال ایران برسد و به همین خاطر نامزد انتخابات فدراسیون فوتبال شده است. فدراسیونی که بعد از رفتن مهدی تاج حالا بدون مدیر مانده و با مشکلات زیادی هم دست‌به‌گریبان است.

بدهی میلیاردی فدراسیون فوتبال

انتخابات فدراسیون فوتبال ایران در حالی به زودی برگزار می‌شود که مشکلات مالی فراوانی گریبان این فدراسیون را گرفته و بدهی 100 میلیاردی مشکل اصلی هیات‌رئیسه جدید این فدراسیون است. ضمن اینکه تیم ملی فوتبال ایران باید خود را برای حضور در رقابت‌های مقدماتی جام‌جهانی و انتخابی جام ملت‌های آسیا آماده کند و به همین خاطر باید اردوهای آماده‌سازی‌اش را هرچه زودتر از سر گیرد. از همین روست که برخی از کارشناسان اعلام می‌کنند فوتبال ایران اکنون به مدیری اقتصادی احتیاج دارد تا بتواند منابع مالی خوبی برای فوتبال ایران فراهم کند.

فدراسیون فوتبال - تاج

محسن صفایی فراهانی، نمونه‌ای از مدیر موفق غیرورزشی

برخی از اهالی فوتبال معتقدند افرادی که سابقه مدیریت در ورزش را ندارند به درد ریاست فدراسیون فوتبال نمی‌خورند. هرچند تا حدودی می‌شود این گزاره را پذیرفت، اما عملکرد افرادی چون محسن صفایی فراهانی در فدراسیون فوتبال می‌تواند مثال نقض این گزاره نیز باشد. صفایی فراهانی بدون داشتن سابقه مدیریتی در ورزش ایران سکان رهبری فوتبال ایران را در دست گرفت و با برنامه‌ریزی مناسب توانست این فدراسیون را به یکی از برترین فدراسیون‌های ورزشی کشور تبدیل کند.

صفایی فراهانی

نامزدهای ریاست فدراسیون چه برنامه‌ای برای فوتبال دارند؟

در این بین شاید بهتر باشد نامزدهای ریاست فدراسیون فوتبال ایران در چنین شرایطی برنامه‌های خودشان را ارائه دهند و مشخص کنند برای بهبود شرایط اقتصادی فدراسیون فوتبال چه برنامه‌ای دارند. چگونه می‌خواهند بدهی کلان فدراسیون فوتبال را پرداخت کنند و طلب‌های ارزی از AFC و FIFA را به صندوق ارزی این فدراسیون بازگردانند.

امروز فوتبال ایران بیش از آنکه نیازمند حضور دوباره افراد امتحان پس‌داده باشد، نیازمند فردی است که بتواند برنامه اقتصادی مناسبی داشته باشد و وضعیت درآمدی فوتبال ایران را سامان دهد ( بیشتر بخوانیم ).

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها