کد خبر: 384460
|
۱۳۹۸/۱۱/۲۴ ۱۶:۳۷:۳۷
| |

پایگاه آموزش مجازی دانش‌آموزان جسمی حرکتی افتتاح شد

با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی و در راستای طرح آموزش در منزل، پایگاه آموزش مجازی دانش‌آموزان گروه جسمی حرکتی در هنرستان توانخواهان شهید کاوه افتتاح شد.

پایگاه آموزش مجازی دانش‌آموزان جسمی حرکتی افتتاح شد
کد خبر: 384460
|
۱۳۹۸/۱۱/۲۴ ۱۶:۳۷:۳۷

اعتمادآنلاین| سید جواد حسینی در افتتاحیه این پایگاه مجازی ضمن تقدیر از حضور پرشور مردم و بویژه فرهنگیان در راهپیمایی 22 بهمن گفت: در ایام دهه فجر 39 پروژه با زیر بنای 26 هزار و 550 متر مربع و ارزش 649 میلیارد ریال در حوزه آموزش و پرورش استثنایی کلنگ زنی و یا افتتاح شد.


معاون وزیر با اشاره به تفاهم نامه امضا شده بین وزارت آموزش و پرورش با وزارت فناوری اطلاعات افزود: 123 هزار کلاس هوشمند در سطح کشور داریم و 78 هزار مدرسه نیز به شبکه ملی اطلاعات وصل هستند.

او گفت: در تفاهم نامه منعقد شده تمامی مدارس روستایی، شهرهای زیر 20 هزار نفر و مناطق حاشیه‌ای به شبکه ملی اطلاعات وصل خواهند شد. معاون وزیر با بیان سیر تحولی ارتباطات بشر اظهار داشت: بشر از بدو تولد به دنبال این بود که با وسایل مدرن تر ارتباطات خود را به لحاظ کمی و کیفی گسترش دهد. استفاده از زبان بدن، استفاده از تصویر، استفاده از کلمات، نوشتار، چاپ و دنیای مجازی سیر تکامل ارتباطات انسانی از بدو تولد انسان تا کنون است.

حسینی افزود: انسان‌ها با استفاده از فضای مجازی برای اولین بار توانستند شکاف عمیق توسعه یافتگی و توسعه نیافتگی را جبران کنند.

حسینی با بیان اینکه یکی از پارادایم شیفت‌هایی که باید در آموزش و پرورش محقق شود استفاده از فناوری‌های نوین در آموزش است، افزود: هنوز به صورت کامل از ظرفیت فناوری اطلاعات و فضای مجازی در آموزش و پرورش استفاده نکرده‌ایم و باید از ظرفیت ویژه فضای مجازی و ارتباطات برخط در آموزش استفاده بهینه شود.

معاون وزیر اشاره کرد: استفاده از ظرفیت فضای مجازی و فناوری اطلاعات در آموزش موجب کاهش هزینه‌ها و افزایش عدالت آموزشی می‌شود.

معاون وزیر، آموزش و پرورش استثنایی را مولود انقلاب اسلامی دانست و افزود: آموزش و پرورش استثنایی 7 طیف دانش آموز را پوشش می‌دهد و تعداد دانش آموزان با نیازهای ویژه تحت پوشش آموزش و پرورش استثنایی از بدو تأسیس تاکنون 17.5 برابر شده است و به بیش از 153 هزار دانش آموز رسیده است.

او افزود: تعداد دانش آموزان اتیسم تحت پوشش سازمان آموزش و پرورش استثنایی 2 هزار و 660 نفر، دانش آموزان دارای اختلالات هیجانی رفتاری 134 نفر، دانش آموزان دارای مشکلات بینایی 6 هزار و 720 نفر، دانش آموزان دارای مشکلات شنوایی 15 هزار و 422 نفر، معلولین جسمی حرکتی 8 هزار و 386 نفر، دانش آموزان کم توان ذهنی 59 هزار و 861 نفر و دانش آموزان چند معلولیتی 7 هزار و 966 نفر است. تعداد دانش آموزان تحت پوشش مرکز توانبخشی و مشکلات یادگیری نیز بیش از 50 هزار دانش آموز است.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها