کد خبر: 385111
|
۱۳۹۸/۱۱/۲۷ ۱۲:۰۳:۱۲
| |

کانادا: انتقال فناوری خواندن جعبه‌ سیاه به ایران ممکن نیست

وزیر امور خارجه کانادا گفت امکان انتقال فناوری خواندن محتوای جعبه سیاه به ایران وجود ندارد و از تهران خواست جعبه سیاه هواپیمای اوکراینی را به کارشناسان فرانسوی تحویل دهد.

کانادا: انتقال فناوری خواندن جعبه‌ سیاه به ایران ممکن نیست
کد خبر: 385111
|
۱۳۹۸/۱۱/۲۷ ۱۲:۰۳:۱۲

اعتمادآنلاین| کانادا در کنفرانس امنیتی مونیخ میزبان نشستی با حضور سران چهار کشور بود که شهروندان آن‌ها مسافران هواپیمای اوکراینی بودند.

فرانسوا فیلیپ شامپاین، وزیر خارجه کانادا در این نشست گفت: کارشناسان در خصوص انتقال فناوری خواندن محتوای جعبه سیاه صحبت کرده‌اند. این امکانات، ابزاری نیست که بتوان آن را منتقل کرد. در واقع شبیه یک آزمایشگاه است و وسیله‌ای نیست که بتوان آن را در چمدان گذاشت. یک مجموعه سخت‌افزار و نرم‌افزار است.

وی افزود: بنابراین آنچه ما در پاسخ به درخواست انتقال تجهیزات می‌گوییم این است که هیچ راهی برای منتقل کردن این تجهیزات به داخل ایران وجود ندارد؛ بنابراین تنها گزینه‌ای که در حال حاضر باقی می‌ماند این است که این جعبه سیاه به کشور ثالثی تحویل داده شود که در اینجا فرانسه است و فرانسه برای کمک به این موضوع اعلام آمادگی کرده است، زیرا به نظر من فرانسه درک می‌کند که جامعه جهانی سوالات متعددی در این خصوص دارد. من همیشه می‌گویم بهترین پادزهرِ شایعه شفاف سازی است.

هواپیمای بوئینگ 737 خطوط هوایی اوکراین با 176 سرنشین در محمود آباد شهریار سقوط کرد. ستاد کل نیرو‌های مسلح در پی سقوط هواپیمای مسافربری بوئینگ 737 خطوط هوایی اوکراین در کشورمان اطلاعیه‌ای صادر کرد. در این بیانیه اعلام شد هواپیمای اوکراینی به علت خطای انسانی در ایران مورد اصابت قرار گرفت.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها