کد خبر: 385363
|
۱۳۹۸/۱۱/۲۸ ۱۱:۴۵:۰۰
| |

اتحادیه عرب درباره جایگزینی راه‌حل دو کشوری با تک‌کشوری هشدار داد

دبیرکل اتحادیه عرب در سخنانی ضمن اعلام حمایت از ملت فلسطین نسبت به جایگزین کردن راه‌حل دو کشوری با راه‌حل یک کشوری هشدار داد.

اتحادیه عرب درباره جایگزینی راه‌حل دو کشوری با تک‌کشوری هشدار داد
کد خبر: 385363
|
۱۳۹۸/۱۱/۲۸ ۱۱:۴۵:۰۰

اعتمادآنلاین| احمد ابوالغیط، دبیرکل اتحادیه عرب در سخنانی در جریان جلسه بررسی مسأله فلسطین در چارچوب کنفرانس امنیتی مونیخ اعلام کرد: فلسطینی‌ها خسارت‌های زیادی را متحمل شده‌اند اما هیچگاه شکست نخورده و تسلیم نشدند.

او افزود: اگر فلسطینی‌ها تصمیمی درباره آینده‌شان اتخاذ کنند، تمامی کشورهای عربی از آنها حمایت خواهند کرد.

ابوالغیط در ادامه هشدار داد: جایگزین راه حل دو کشوری مشخص است؛ این جایگزین راه حل یک کشوری با دو ملت است اما با علم به این که در آینده نزدیک تعداد فلسطینی‌ها افزایش خواهد یافت، بنابراین این کشور دموکراتیک نخواهد بود، چراکه اسرائیلی‌ها هرگز راضی به تعامل و برخورد برابر با فلسطینی‌ها به عنوان یک شهروند نخواهند شد و این بدان معنا است که این کشور، یک کشور آپارتاید منسوخ خواهد بود.

او ادامه داد: ما باید مراقب باشیم که با تلاش سریع برای نجات راه حل دو کشوری از چنین سناریویی جلوگیری کنیم.

دبیرکل اتحادیه عرب همچنین تأکید کرد: ابتکار عمل صلح عربی به منزله اساس حل و فصل مسالمت آمیز منازعه فلسطینی اسرائیلی از دیدگاه عربی است و یک ابتکار عمل جامع مبتنی بر اصل زمین در مقابل صلح است که در سال 2002 ارائه شد.

ابوالغیط در بخش دیگری از اظهاراتش در خصوص احتمال دچار شدن محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین به سرنوشت یاسر عرفات، رئیس فقید تشکیلات خودگردان ابراز نگرانی کرد و گفت: نسبت به صحبت برخی از اسرائیلی‌ها درباره برکناری محمود عباس به عنوان مشکل یا مانع اصلی در مسیر صلح نگران است، چراکه نماینده رژیم صهیونیستی در سازمان ملل به شکل صریحی در نشست اخیر شورای امنیت آن را بیان کرده است.

او تاکید کرد: این رویکرد بسیار خطرناک است و ممکن است تکرار تجربه اسرائیلی‌ها با عرفات باشد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها