گزارش ویدئویی «اعتمادآنلاین» از ویروس کرونا و نحوه روبه‌رویی با آن:

کرونا هیولایی اندازه تصورات ماست؟

شناخت ویروس کرونا باعث می‌‌شود کمتر از آن بترسیم.

حجم ویدیو: 32.87M | مدت زمان ویدیو: 00:04:33 دانلود ویدیو
کد خبر: 386843
|
۱۳۹۸/۱۲/۰۴ ۰۹:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ نیلوفر حامدی- همین چند ماه پیش بیماری آنفلوانزا نوع A باعث مرگ حدود 100 ایرانی تو کشور شد. بگذریم که روزانه صدها ایرانی تو تصادفات جاده‌ای جون میدن، تعداد زیاد دیگه‌ای از مردم جهان سالیانه به سرطان و دیابت و بیماری‌های قلبی و عروقی مبتلا میشن و آلودگی هوا هر سال مردم زیادی در جهان رو روانه بیمارستان‌ها می‌کنه. اما هیچ کدوم از این‌ها اونقدرها به اندازه کرونا ترسناک نشده. چرا؟ چون اون‌ها رو بیشتر می‌شناسیم و کرونا رو کمتر. پس بیاید با هم یه کمی درباره این بیماری حرف بزنیم، شاید آخرش مشخص شد، کرونا اونقدری که به نظر می‌رسه هم هیولا نیست.

اول لازمه بدونیم که حدود 92 درصد از آدمایی که به این بیماری مبتلا میشن، با یک سرماخوردگی ساده از اون عبور می‌کنن. 5 درصد دیگه دچار اختلالاتی مثل تنگی نفس میشن که باید ازشون مراقبت بشه و فقط حدود 3 درصد از اونها به خاطر کرونا می‌میرند.

نکته دوم اینکه رعایت ساده‌ترین نکات بهداشتیه که از بچگی یاد گرفتیم و می‌تونه از ما مقابل این بیماری محافظت کنه. فقط کافیه اون آموزه‌ها رو کمی جدی‌تر انجام بدیم. مثلا چی؟

1- مثلا اینکه روزانه چندین بار دست‌هاتون رو با آب و یه شوینده مناسب شست‌و‌شو بدین.

2- این روزها کمتر تو مراکز شلوغ حاضر بشید و اگر هم مجبور بودید، سعی کنید کمترین تماس رو با محیط داشته باشید.

3- قبل از خوردن هر چیزی حتما مجددا دست‌هاتون رو بشورید.

4- برای یه مدت به طور کلی با دست دادن و روبوسی کردن با هر کسی خداحافظی کنید. تاکید می‌کنم، با هر کسی، حتی مادر و پدر و خواهر و برادر و دوست و همسر.

5- سعی کنید لوازم شخصیتون رو هر روز یک بار ضدعفونی کنید.

نکته مهم دیگه‌ای که لازمه بدونیم اینه که کرونا کسی رو از پا درمیاره که بدنش ضعیف باشه، پس:

1.غذای سالم بخورید.

2. به اندازه بخوابید.


3. مواد غذایی که ویتامین ث دارن رو بیشتر مصرف کنید.


و ورزش کنید.

یادمون باشه که ترس، اضطراب و دلهره مداوم از این بیماری، خودش کلی عوارض جانبی برای روح و جسممون داره. پس با آگاهی بدونیم که حتی در صورت ابتلا هم میتونیم درمان بشیم. پس نترسیم، چون امکان داره به جای کرونا، ترسمون ما رو بکشه.

کودکان رو در شرایط فعلی جدی بگیریم. اونها هم اخبار رو می‌شنون و امکان داره ترس شما باعث ایجاد عواقب جبران‌ناپذیری روی روحیه بچه‌ها بشه. پس با حفظ روحیه خودتون و خانواده، از کودکانتون هم محافظت کنید.

لطفا لطفا لطفا، از انتشار اخباری که تو فضای مجازی می‌بینین به شکل فله‌ای خودداری کنید و اطلاع‌رسانی درباره کرونا رو به متخصصانش واگذار کنیم تا باعث انتشار دلهره بیشتر بین مردم نشیم.

اگه برای خرید ماسک، ژل ضدعفونی و یا سایر وسایل بهداشتی به داروخونه میریم به اندازه خرید کنیم. یادمون نره خرید بیشتر از نیاز ما باعث میشه آدم‌های دیگه‌ای محروم بمونن.

در آخر اینکه، زندگی غیرقابل پیش‌بینی‌تر از تصورات ماست، پس بیشتر کنار همدیگه باشیم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها