کد خبر: 386901
|
۱۳۹۸/۱۲/۰۴ ۱۰:۰۲:۰۰
| |

وزیر امور خارجه اتریش با «ظریف» دیدار کرد

وزیر امور خارجه اتریش پیش از ظهر امروز (یکشنبه) با همتای ایرانی خود دیدار کرد.

وزیر امور خارجه اتریش با «ظریف» دیدار کرد
کد خبر: 386901
|
۱۳۹۸/۱۲/۰۴ ۱۰:۰۲:۰۰

اعتمادآنلاین| «الکساندر شالنبرگ» وزیر خارجه اتریش که در رأس هیأتی به تهران سفر کرده است، پیش از ظهر امروز (یکشنبه) با حضور در محل وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با محمدجواد ظریف، همتای ایرانی خود دیدار کرد و به گفتگو نشست.

وزرای خارجه دو کشور در دور اول مذاکرات‌شان ضمن استقبال از گسترش روابط خوب دوجانبه بر توسعه و تعمیق آن در همه زمینه‌ها تاکید کردند.

آخرین تحولات مربوط به برجام و تعهدات طرف‌های اروپایی از مهمترین محورهای گفتگوی دور اول ظریف و شالنبرگ بود.

دو مقام پس از پایان دور اول مذاکرات خود به دیدار حسن روحانی، رئیس جمهوری اسلامی ایران می‌روند و پس از آن دور دوم مذاکرات خود را ظهر امروز در محل وزارت امور خارجه از سر خواهند گرفت.

گفتنی است امروز همچنین قرار است سند همکاری‌های فرهنگی و هنری جمهوری اسلامی ایران و جمهوری اتریش توسط «ابراهیمی ترکمان» رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و «استفان شلتز» سفیر اتریش در ایران در حضور وزرای امور خارجه دو کشور امضا شود.

محمدجواد ظریف وزیر خارجه ایران دیروز (شنبه) نیز در تهران میزبان «استف بلاک» همتای هلندی خود بود. برجام، اینستکس، تحولات منطقه، ابعاد ترور سردار شهید سلیمانی و سقوط هواپیمای اوکراینی از جمله موضوعات مورد گفتگو در این دیدار بود.

وزیر خارجه اتریش اخیرا و بعد از دیدار با همتای آلمانی خود در «برلین» گفته بود که متعاقب دیدار با «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، روزهای شنبه و یکشنبه آینده عازم تهران می‌شود تا پیام اتحادیه اروپا را به اطلاع مقامات ارشد ایران برساند.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها