کد خبر: 387312
|
۱۳۹۸/۱۲/۰۵ ۰۷:۰۹:۰۰
| |

پادشاه اردن با امیر قطر دیدار و رایزنی کرد

پادشاه اردن و امیر قطر در جریان دیدار با یکدیگر در کاخ «الحسینیه» بر لزوم تشکیل کشور مستقل فلسطین تاکید کردند.

پادشاه اردن با امیر قطر دیدار و رایزنی کرد
کد خبر: 387312
|
۱۳۹۸/۱۲/۰۵ ۰۷:۰۹:۰۰

اعتمادآنلاین| دفتر پادشاهی اردن اعلام کرد که عبدالله دوم، پادشاه اردن و تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر در کاخ "الحسینیه" در امان با یکدیگر دیدار کردند و در جریان این دیدار دو مقام به بررسی روابط دوجانبه، راه‌های توسعه چشم‌اندازهای همکاری میان دو طرف و همچنین تحولات منطقه به بحث و تبادل‌نظر پرداختند.

پادشاه اردن و امیر قطر بر اهمیت فعال‌سازی کمیته عالی مشترک میان اردن و قطر و حمایت از روابط دوجانبه تاکید کردند.

دو طرف بر تقویت روابط میان اردن و قطر و تمایل دو کشور به تحکیم همکاری در زمینه‌های مختلف به ویژه در زمینه اقتصادی و سرمایه‌گذاری تاکید کردند.

عبدالله دوم و تمیم بن حمد آل ثانی ضمن گفتگو در خصوص مسائل منطقه‌ای و در رأس آن مسأله فلسطین، بر لزوم حمایت از فلسطینیان برای رسیدن به حقوق عادلانه و مشروعشان و نیز تشکیل کشور فلسطین به پایتختی قدس شرقی در مرزهای 1967 بر اساس راهکار دو کشور و قطعنامه‌های قانونی بین‌المللی تاکید کردند.

امیر قطر و پادشاه اردن همچنین به بررسی بحران‌های منطقه و لزوم دستیابی به راهکار سیاسی و بازگشت امنیت و ثبات پرداختند.

از سوی دیگر، امیر قطر دستور فراهم کردن 10 هزار فرصت شغلی برای اردنی‌ها در قطر و حمایت از صندوق بازنشستگان نظامی اردن به مبلغ 30 میلیون دلار را صادر کرد.

سفر امیر قطر به اردن در چارچوب سفرهای وی به کشورهای عربی صورت می‌گیرد که شامل تونس و الجزایر نیز خواهد شد و هدف آن تقویت روابط کشورش با این کشورها است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها