تحریم واشنگتن علیه مسکو به ضرر ماهی‌گیران آمریکایی تمام شد

تحریم‌های تلافی‌جویانه روسیه علیه تحریم‌های آمریکا باعث شده است ماهی‌گیران در آلاسکا سالانه 60 میلیون دلار ضرر کنند.

تحریم واشنگتن علیه مسکو به ضرر ماهی‌گیران آمریکایی تمام شد
کد خبر: 387538
|
۱۳۹۸/۱۲/۰۵ ۱۴:۱۷:۲۰

اعتمادآنلاین|

از سال 2014 و آغاز اعمال تحریم‌های تلافی جویانه از سوی روسیه علیه واشنگتن به خاطر تحریم‌هایی که آمریکا علیه این کشور وضع کرد ماهیگیران در آلاسکا سالانه 60 میلیون دلار ضرر کرده‌اند.

دلیل ضرر ماهیگیران آلاسکا قطع دسترسی آنها به یکی از بازارهای مهم از سال 2014 است.

بنا به آمارهای ارائه شده از سوی مؤسسه بازاریابی شیلات آلاسکا بین سال‌های 2010 تا 2013 روسیه به طور متوسط سالانه 40 میلیون دلار مواد غذایی دریایی از آلاسکا وارد می‌کرد.

در سال 2013 و یک سال پیش از اعمال تحریم‌ها حجم واردات روسیه به 61.3 میلیارد دلار افزایش یافت که بخش قابل توجهی از این صادرات به فروش تخم ماهی سالمون، اختصاص داشته است.

بنا به گزارش این مؤسسه پس از ژاپن، روسیه دومین بازار صادراتی تخم ماهی سالمون برای آلاسکا محسوب می‌شده است.

نه تنها کاهش صادرات برای ماهیگیران آلاسکا گران تمام شده بلکه افزایش رقابت در بازار داخلی آمریکا از سوی تولید کنندگان روسی برای آمریکایی‌ها تلخ بوده است. چرا که در حالی که روسیه در تقابل تحریمی با آمریکا واردات محصولات غذایی دریایی را ممنوع کرده، هیچ محدودیتی برای صادرات این محصولات از روسیه به آمریکا وجود ندارد.

در واقع این تقابل تحریمی به نفع روسیه تمام شده و صادرات مواد غذایی دریایی از روسیه به آمریکا بین سال‌های 2013 تا 2018 هفتاد درصد افزایش یافته و از 326 میلیون به 551 میلیون دلار رسیده است.

با توجه به آنکه اکوسیستم دریایی بین دو ساحل دریایی بین آلاسکا و روسیه مشابه است، دو کشور در بازار جهانی به صورت مستقیم رقیب یکدیگر محسوب می‌شوند. اما به دلیل پایین بودن قیمت تمام شده در روسیه مواد غذایی دریایی این کشور از جذابیت بیشتری در بازار جهانی برخوردار هستند.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها